Κίνα: Βρέθηκε το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του Boeing 737 που συνετρίβη
Ένας από τους δύο καταγραφείς πτήσης (μαύρα κουτιά) από το αεροσκάφος Boeing 737 της China Eastern Airlines που συνετρίβη το απόγευμα της Δευτέρας (21/3), βρέθηκε και οι αξιωματούχοι έδωσαν στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τους πιλότους που πετούσαν το αεροπλάνο, λέγοντας ότι και οι τρεις είχαν τρέχουσες άδειες, έγκυρα πιστοποιητικά υγείας και καλή εμπειρία.
Την πληροφορία μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua, επικαλούμενο αξιωματούχους. Οι αξιωματούχοι είπαν ότι το μαύρο κουτί που βρέθηκε έχει υποστεί σοβαρές ζημιές, αλλά δεν προσδιόρισαν ποιο από τα δύο κουτιά είχε βρεθεί — η συσκευή εγγραφής φωνής του πιλοτηρίου ή αυτή που καταγράφει δεδομένα πτήσης.
Η ανάκτηση των λεγόμενων μαύρων κουτιών είναι το κλειδί για να ανακαλύψουμε γιατί το αεροσκάφος Boeing Co. 737-800 NG έπεσε από τον ουρανό με ταχύτητα κοντά στην ταχύτητα του ήχου πριν χτυπήσει σε μια πλαγιά στο Γκουανγκσί, στη νότια Κίνα. Οι πιλότοι δεν ανταποκρίνονταν στις κλήσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, αφού το αεροπλάνο είχε αρχίσει να πέφτει, δήλωσαν οι αρχές. Όλοι οι 123 επιβάτες και τα εννέα μέλη του πληρώματος θεωρούνται νεκροί.
Η κρατική τηλεόραση ανέφερε ότι οι εργασίες διάσωσης είχαν σταματήσει στο σημείο της συντριβής την Τετάρτη (23/3) λόγω κακοκαιρίας, μεταδίδοντας πλάνα που έδειχναν συντρίμμια και εξαρτήματα αεροσκάφους διασκορπισμένα σε λασπωμένο έδαφος. Ενώ οι αξιωματούχοι είπαν ότι είναι πολύ νωρίς για να πουν το τι προκάλεσε τη συντριβή, η China Eastern έχει ακινητοποιήσει τον στόλο της από Boeing 737-800 και χιλιάδες πτήσεις έχουν ακυρωθεί. Οι ρυθμιστικές αρχές διέταξαν μια αναθεώρηση ασφάλειας που θα περιλαμβάνει μεγάλο μέρος της αεροπορικής βιομηχανίας της χώρας.
Την ώρα του ατυχήματος δεν υπήρχαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Σύμφωνα με τα αρχεία κλήσεων εδάφους-αέρος μεταξύ του πληρώματος και του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, το αεροσκάφος διατήρησε κανονικές συνδέσεις επικοινωνίας από την απογείωση στο Κουνμίνγκ, την πρωτεύουσα της επαρχίας Γιουνάν, μέχρι την ξαφνική απώλεια υψομέτρου, είπε ο Μάο Γιανφένγκ, αξιωματούχος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας.
Ο Sun Shiying, επικεφαλής της θυγατρικής της China Eastern Yunnan, είπε ότι το αεροπλάνο εισήχθη στον στόλο τον Ιούνιο του 2015. Η συντήρησή του ακολούθησε αυστηρό σχέδιο και η τεχνική του κατάσταση ήταν κανονική και σταθερή. Πριν από την απογείωσή του τη Δευτέρα, το αεροσκάφος κρίθηκε ότι πληρούσε όλα τα πρότυπα και τις απαιτήσεις.
Ο καπετάνιος είχε 6.709 ώρες στο μοντέλο 737, ενώ ο πρώτος συγκυβερνήτης είχε συνολικά 31.769 ώρες πτήσης, δήλωσαν αξιωματούχοι σε ενημέρωση. Ο δεύτερος συγκυβερνήτης είχε εμπειρία 556 ωρών πτήσης. Όλοι είχαν καλά ρεκόρ επιδόσεων, σύμφωνα με τη Sun.