Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεος: Ο Θεός να επαγρυπνεί και να προφυλάσσει τις ψυχές μας
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 2 Νοεμβρίου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίων Σοφίας, Ιωάννου Χρυσοστόμου και Σπυρίδωνος Καρδίτσης.
Προ της Απολύσεως, τέλεσε το ιερό μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της μακαριστής Αντιγόνης Τσιούτσιου, Κτιτορίσσης του Ιερού Ναού και Μεγάλης Ευεργέτιδος της Ιεράς Μητροπόλεως.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του αναφέρθηκε, στο ευαγγελικό ανάγνωσμα από το κατά Λουκάν Ιερό Ευαγγέλιο, όπου γίνεται αναφορά στην παραβολή που είπε ο Χριστός, για τον πλούσιο και τον δίκαιο Λάζαρο.
Στην παραβολή Του ο Κύριος δεν αναφέρει το όνομα του πλουσίου, απαξιώνοντάς τον για τον τρόπο με τον οποίο ζούσε, ενώ αντίθετα αναφέρει το όνομα του φτωχού Λαζάρου, ο οποίος ήταν δίκαιος.
Ο Κύριος περιγράφοντας την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν κατά την μετά θάνατον ζωή, αναφέρει, ότι ο φτωχός Λάζαρος βρισκόταν στους κόλπους του Αβραάμ, δηλαδή υπήρχε κοινωνία και αλληλοπεριχώρηση προσώπων.
Αντίθετα ο πλούσιος βίωνε την κόλαση, που ήταν η απομάκρυνσή του από τον Θεό και η στέρηση της παρουσίας Του.
Όταν ο πλούσιος ζήτησε από τον Αβραάμ, να στείλει τον Λάζαρο για να τον ανακουφίσει από την φλόγα που τον βασάνιζε, του απάντησε, ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει, γιατί τώρα ο Λάζαρος παρακαλείται για τις συμφορές της ζωής του, ενώ αυτός βασανίζεται για την κακή χρήση του πλούτου που απολάμβανε στη ζωή του.
Ο Κύριος με αυτή την αναφορά της παραβολής Του, δεν ψέγει τον πλούτο, αλλά την κακή διαχείρισή του από τον άνθρωπο, όταν οδηγείται στην υπερκατανάλωση των αγαθών και γίνεται υλιστής.
Στην παραβολή του Χριστού, ο Αβραάμ λέει επίσης στον πλούσιο: «μεταξὺ ἡμῶν καὶ ὑμῶν χάσμα μέγα ἐστήρικται», αναφερόμενος στο χάσμα της πτώσεως, της απαξιώσεως του Θεού και της απομακρύνσεως από τον Θεό.
Στη συνέχεια ο πλούσιος ζήτησε από τον Αβραάμ, να στείλει τον Λάζαρο στους αδελφούς του, για να τους ενημερώσει για την δική του κατάσταση και να αλλάξουν τη ζωή τους, ώστε να μην πάνε κι αυτοί «στον τόπο της βασάνου».
Ο Αβραάμ του απάντησε, ότι οι αδελφοί του «ἔχουσι Μωϋσέα καὶ τοὺς προφήτας· ἀκουσάτωσαν αὐτῶν», επισημαίνοντάς του, ότι στη διδασκαλία τους μπορούν να γνωρίσουν το θέλημα του Θεού.
Όταν ο πλούσιος του είπε, ότι οι αδελφοί του θα μετανοήσουν αν πάει σε αυτούς κάποιος από τους νεκρούς, ο Αβραάμ του απάντησε: «εἰ Μωϋσέως καὶ τῶν προφητῶν οὐκ ἀκούουσιν, οὐδὲ ἐάν τις ἐκ νεκρῶν ἀναστῇ πεισθήσονται».
Έτσι δεν πείστηκαν και οι Ιουδαίοι για την Ανάσταση του Χριστού και μέσα στην πνευματική τους διάβρωση, κατέληξαν να πληρώσουν τους φύλακες του Τάφου, για να πουν ότι οι μαθητές Του έκλεψαν το σώμα Του.
Ο Σεβασμιώτατος τόνισε, ότι η κρίσις των ανθρώπων, θα έχει ως κριτήριο την πίστη τους στην διδασκαλία του αποκαλυπτόμενου Σωτήρα μας Χριστού και ευχήθηκε ο Θεός να επαγρυπνεί και να προφυλάσσει τις ψυχές μας και να μας δείχνει το θέλημά Του, ώστε να συγκεντρώνουμε πλούτο πνευματικών χαρισμάτων.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.