Δύναμη στην ενημέρωση.... ποιότητα στην ψυχαγωγία

Τα δικαιώματα του αεροπορικού επιβάτη – Τι ισχύει για καθυστερήσεις, ακυρώσεις, απώλειες

Τα δικαιώματα του αεροπορικού επιβάτη – Τι ισχύει για καθυστερήσεις, ακυρώσεις, απώλειες

A traveler sits on his suitcase in front of a flight information board during a strike organized by the German ver.di union at the Tegel airport in Berlin, Germany, Monday, March 13, 2017. The union, representing airport ground staff, has called on its members to go on strike again at Berlin’s two airports Tegel and Schoenefeld. (AP Photo/Michael Sohn)

Τα δικαιώματα του αεροπορικού επιβάτη – Τι ισχύει για καθυστερήσεις, ακυρώσεις, απώλειες

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στον οδηγό ‘‘Aλφαβητάρι του Ταξιδιώτη’‘, υπενθυμίζει στους ταξιδιώτες τα δικαιώματά τους και τις αποζημιώσεις που προβλέπονται, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν έως και τα 1.220 ευρώ.

Τα δικαιώματα εφαρμόζονται όταν η πτήση εμπίπτει σε μία από τις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Εκτελείται από και προς χώρα της ΕΕ, από αερομεταφορέα οποιασδήποτε χώρας.
  • Εκτελείται από χώρα εκτός ΕΕ προς κράτος-μέλος, από ευρωπαϊκό αερομεταφορέα.
  • Εκτελείται από χώρα της ΕΕ προς τρίτη χώρα, από οποιονδήποτε αερομεταφορέα.

Ως κράτη-μέλη της ΕΕ, για τους σκοπούς αυτών των ρυθμίσεων, θεωρούνται και η Ισλανδία, η Νορβηγία και η Ελβετία.

Απώλεια ή φθορά αποσκευών

Η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη για οποιαδήποτε φθορά ή απώλεια των αποσκευών που έχουν παραδοθεί, εφόσον το συμβάν σημειώθηκε επί του αεροσκάφους ή κατά τη διάρκεια περιόδου που οι αποσκευές ήταν υπό την ευθύνη της. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση έως 1.220 ευρώ.

Σε περίπτωση φθοράς, ο επιβάτης πρέπει να υποβάλει γραπτή καταγγελία εντός επτά ημερών. Αν πρόκειται για καθυστέρηση στην παραλαβή αποσκευών, η καταγγελία πρέπει να γίνει εντός 21 ημερών. Αν η αποσκευή δεν εντοπιστεί εντός 21 ημερών από την απώλειά της, θεωρείται οριστικά χαμένη.

Άρνηση επιβίβασης

Αν η αεροπορική εταιρεία αρνηθεί την επιβίβαση λόγω υπεράριθμων επιβατών ή για λόγους ασφαλείας, ο επιβάτης μπορεί να λάβει αποζημίωση:

  • 250 ευρώ για πτήσεις έως 1.500 χλμ.
  • 400 ευρώ για πτήσεις εντός ΕΕ άνω των 1.500 χλμ. και όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 χλμ.
  • 600 ευρώ για πτήσεις άνω των 3.500 χλμ.

Αν ο επιβάτης φτάσει στον προορισμό του με άλλη πτήση με μικρή καθυστέρηση (2 έως 4 ώρες, ανάλογα με την απόσταση), η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.

Η εταιρεία οφείλει να προσφέρει στον επιβάτη επιλογή μεταξύ επιστροφής χρημάτων, μεταφοράς στον προορισμό με άλλη πτήση το ταχύτερο δυνατό ή μεταφοράς σε μελλοντική ημερομηνία επιλογής του επιβάτη, υπό την προϋπόθεση διαθεσιμότητας.

Κατά τη διάρκεια της αναμονής, η εταιρεία οφείλει να παρέχει γεύματα, αναψυκτικά, διανυκτέρευση εφόσον απαιτείται, μεταφορές από και προς τον χώρο διαμονής, καθώς και μέσα επικοινωνίας (τηλεφωνικές κλήσεις ή email).

Καθυστέρηση πτήσης

Όταν η πτήση καθυστερεί, ο επιβάτης έχει δικαίωμα σε παροχές ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης:

  • Από 2 ώρες και άνω για πτήσεις έως 1.500 χλμ.
  • Από 3 ώρες και άνω για πτήσεις εντός ΕΕ άνω των 1.500 χλμ. ή άλλες πτήσεις 1.500–3.500 χλμ.
  • Από 4 ώρες και άνω για πτήσεις άνω των 3.500 χλμ.

Αν η καθυστέρηση υπερβεί τις 5 ώρες, ο επιβάτης μπορεί να ζητήσει την επιστροφή του εισιτηρίου.

Κατά την αναμονή, ισχύουν οι ίδιες υποχρεώσεις για την παροχή γευμάτων, καταλύματος, μεταφοράς και επικοινωνίας.

Ματαίωση πτήσης

Σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης, ο επιβάτης δικαιούται:

  • Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου εντός 7 ημερών
  • Μεταφορά στον τελικό προορισμό με την επόμενη διαθέσιμη πτήση
  • Επανακράτηση για άλλη ημερομηνία

Παρέχεται επίσης αποζημίωση από 250 έως 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης. Η αποζημίωση μειώνεται κατά 50% αν ο επιβάτης φτάσει στον προορισμό του με μικρή καθυστέρηση.

Επιβάτες με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα

Οι επιβάτες με αναπηρία δικαιούνται βοήθεια τόσο στο αεροδρόμιο όσο και κατά τη διάρκεια της πτήσης. Συνιστάται η σχετική ενημέρωση της εταιρείας τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση.

Οι αερομεταφορείς δεν επιτρέπεται να αρνηθούν κράτηση ή επιβίβαση, εκτός αν υπάρχουν λόγοι ασφάλειας ή τεχνικής αδυναμίας. Αν υπάρξει άρνηση, η εταιρεία πρέπει να παρέχει εναλλακτική λύση και να ενημερώσει γραπτώς τον επιβάτη εντός πέντε εργάσιμων ημερών.

Πηγή: Moneyreview.gr

Check Also

Απεργία: κλειστά για 5 μέρες τα συνεργεία αυτοκινήτων- Αντιδρούν στο ψηφιακό πελατολόγιο

Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την 1η Ιουλίου προχωρούν οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε …