Οι πρώτες θεατρικές πρεμιέρες του μήνα: Σπουδαία έργα, καθηλωτικοί μονόλογοι, κωμωδίες
Ο Νοέμβριος φέρνει μια πλούσια θεατρική ατζέντα με πολυαναμενόμενες πρεμιέρες, νέες παραγωγές και ανατρεπτικές σκηνοθεσίες.
Από σύγχρονα έργα που σχολιάζουν την εποχή, μέχρι κλασικά κείμενα που αποκτούν νέα πνοή στη σκηνή και καθηλωτικούς μονολόγους.
Θεατρικές πρεμιέρες των πρώτων ημερών του Νοεμβρίου
Οι πρεμιέρες του Νοεμβρίου δίνουν το στίγμα μιας σεζόν που ξεχωρίζει για τη θεματολογία, τα ονόματα και τις συνεργασίες. Ακολουθεί μία επιλογή από τις πρώτες θεατρικές πρεμιέρες του Νοεμβρίου και κάποιες που μόλις σήκωσαν αυλαία.

«Δίκη», Θέατρο ARK
Το Θέατρο ARK ανοίγει ξανά τις πόρτες του, πλήρως ανασχεδιασμένο, σηματοδοτώντας μια νέα δημιουργική φάση. Στη σκηνή όπου ο Άρης Μπινιάρης, (βραβείο σκηνοθεσίας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025 για τον Φάουστ), παρουσίασε τον «Άνοδο του Αρτούρο Ούι» – μια παράσταση που για τρία συναπτά έτη παρέμεινε αδιάλειπτα sold out – ο δημιουργός επιστρέφει τώρα με τη «Δίκη» του Φραντς Κάφκα, ένα από τα εμβληματικά έργα του 20ού αιώνα.
Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος ερμηνεύει τον Γιόζεφ Κ., πλαισιωμένος από τους Εβίτα Αγαΐτση, Αλέξη Βιδαλάκη, Αγγελική Δεληθανάση, Θανάση Ισιδώρου, Βασίλη Καζή, Κωνσταντίνο Μαγκλάρα, Κλέαρχο Παπαγεωργίου, Σωτήρη Τσακομίδη και Νικόλα Χατζηβασιλειάδη σε μια εκρηκτική παράσταση με τη σκηνοθετική σφραγίδα του Άρη Μπινιάρη.
Ο Γιόζεφ Κ. συλλαμβάνεται ένα πρωί, στο κρεβάτι του, με τις πιτζάμες του για ένα έγκλημα που δεν γνωρίζει ποιο είναι. Παρά τη σύλληψή του όμως, του επιτρέπεται να συνεχίσει κανονικά τις καθημερινές δραστηριότητες της ζωής του. Το Δικαστήριο είναι εκεί απλώς για να παρατηρεί τις αντιδράσεις του. Καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, ο Γιόζεφ Κ. αναζητά μάταια το αδίκημα για το οποίο κατηγορείται, συνειδητοποιώντας σταδιακά ότι όλοι οι άνθρωποι που συναντά είναι, στην πραγματικότητα, μέρος αυτού του Δικαστηρίου, αυτού του μυστηριώδους οργανισμού που βρίσκεται πάντα στα ίχνη του, εξαφανίζοντας κάθε έννοια ιδιωτικότητας και ηρεμίας. Ένα Δικαστήριο που «έλκεται από την ενοχή» και ταυτόχρονα έχει το μοναδικό χάρισμα να εμφυσά στους κατηγορούμενους την τεχνική της αυτό-ενοχοποίησης. «Και στο τέλος, από εκεί που δεν υπήρχε απολύτως τίποτα, ξαφνικά ξεφυτρώνει μια μεγαλοπρεπέστατη ενοχή» συνειδητοποιεί κάποια στιγμή ο Γιόζεφ Κ.
Με καυστικό χιούμορ, ο Κάφκα καταδεικνύει την προσπάθεια του ατόμου να κατανοήσει μια κοινωνία που συντρίβει, σαν μια άγρια μηχανή, την ελευθερία του ατόμου. Σε έναν κόσμο όπου το «έγκλημα» δεν είναι πάντα σαφές και οι νόμοι φαίνονται αυθαίρετοι και αόριστοι, η ζωή μοιάζει με μια συνεχή κι αγωνιώδη φάρσα, ενώ η δικαιοσύνη και η αλήθεια εκλείπουν. Στο κέντρο αυτού του παράλογου σύμπαντος, ο Γιόζεφ Κ. βρίσκεται παγιδευμένος σε μια διαδικασία χωρίς αρχή και τέλος, σε μια δίκη χωρίς ορατή κατηγορία.
«Ολική άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια σωτηρία» ΦΙΑΤ
Το ανατρεπτικό και επίκαιρο έργο «ΟΛΙΚΗ ΑΜΕΣΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΕΠΙΓΕΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ» του σπουδαίου Βρετανού Tim Crouch παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μια ξεχωριστή site-specific θεατρική εμπειρία. Στον πρώην βιομηχανικό χώρο της ΦΙΑΤ, ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος, που υπογράφει τη σκηνοθεσία και τη μετάφραση του έργου, καθοδηγεί τις Πέγκυ Τρικαλιώτη και Νοεμή Βασιλειάδου (νικήτρια βραβείου “Ελευθερία Σαπουντζή” 2025) και μαζί, τους Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και Γιώργο Βαλαή σε διπλή διανομή, σε μία καθολική διαδραστική συνθήκη, που μετρά αντίστροφα προς το τέλος του κόσμου. Πρωτότυπη μουσική Jeph Vanger. Πρεμιέρα 1η Νοεμβρίου.
«Μια αίρεση μετράει αντίστροφα προς το τέλος του κόσμου περιμένοντας την μαύρη τρύπα που θα τους μεταφέρει στην γη της επαγγελίας. Μια μητέρα επιστρέφει για να πάρει την κόρη της, όμως εκείνη δεν την θυμάται πια. Το μόνο που γνωρίζει είναι διδαχές του Πατέρα-Ηγέτη μέσα από ένα Βιβλίο που προβλέπει και καθορίζει την κάθε της πράξη και λέξη».
MISERY, Θέατρο Άνεσις
Η Happy Productions παρουσιάζει στο Θέατρο Άνεσις, σε σκηνοθεσία της Έλενας Καρακούλη, το εμβληματικό MISERY του Στίβεν Κινγκ. Βασισμένο στο ομώνυμο best-seller και στην αξέχαστη κινηματογραφική του εκδοχή, το έργο ανιχνεύει τα όρια της εξουσίας, της χειραγώγησης και του εγκλεισμού. Μια καθηλωτική ιστορία που εξερευνά σε βάθος — και με δόσεις βιτριολικού χιούμορ — τη σκοτεινή πλευρά της δημιουργικότητας και την τοξική αφοσίωση.
Ο διάσημος συγγραφέας Πωλ Σέλντον σώζεται από ένα αυτοκινητικό ατύχημα από την “νούμερο ένα θαυμάστριά του”, Άννι Γουιλκς. Ανίκανος να κινηθεί, σταδιακά συνειδητοποιεί πως είναι εγκλωβισμένος σε ένα απομονωμένο σπίτι, στη μέση μιας χιονοθύελλας, από μια διαταραγμένη γυναίκα που δεν σκοπεύει να τον αφήσει να φύγει ποτέ. Την ιδιόρρυθμη «stalker» Άννι Γουίλκς που κινείται μεταξύ λατρείας και ακραίας βίας και ταυτίζεται με την Μίζερι, ενσαρκώνει η Φιλαρέτη Κομνηνού. Τον συγγραφέα, που βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιο επικίνδυνη παγίδα της ζωής του, υποδύεται ο Αναστάσης Ροϊλός. Μαζί τους, στο ρόλο του Σερίφη, ο Ευθύμης Χρήστου.
Το MISERY δεν περιορίζεται στην ένταση και την απόλαυση ενός θρίλερ, αναδεικνύει και μια ιστορία εξάρτησης, εγκλεισμού και επιβίωσης. Με ποιους δαίμονες αναμετριέται ένας καλλιτέχνης; Ως που μπορεί να φτάσει η νοσηρή λατρεία της νούμερο ένα θαυμάστριάς του;
Μέχρι να σβήσουν τ’ άστρα, Θέατρο Χώρα
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, που έχει σκηνοθετήσει πολλά σύγχρονα αγγλικά (και όχι μόνο) έργα, μας συστήνει φέτος τη βραβευμένη Αγγλίδα συγγραφέα Μπεθ Στηλ, με το τελευταίο και πιο ώριμο έργο της Μέχρι να σβήσουν τ’ άστρα. Η Μπεθ Στηλ, διακεκριμένη θεατρική συγγραφέας και σεναριογράφος, είναι ευρέως γνωστή και ιδιαίτερα αγαπητή για τα κοινωνικοπολιτικά θέματα των έργων της. Παιδί ανθρακωρύχου και η ίδια, δημιουργεί έργα σύγχρονα, με ισχυρή πολιτική διάσταση, που εξετάζουν τον αντίκτυπο των οικονομικών και κοινωνικών κρίσεων στην καθημερινότητα των ανθρώπων.
Το πιο πρόσφατο έργο της Μέχρι να σβήσουν τ’ άστρα ανέβηκε πέρσι στο National Theatre της Αγγλίας με τεράστια επιτυχία και φέτος τον Ιούλιο μεταφέρθηκε στο West End, όπου χαρακτηρίστηκε «θρίαμβος» και συνεχίζει να παίζεται σε sold out παραστάσεις.
Ο δημιουργός του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα αυτό το σύγχρονο, εκρηκτικό όσο και συγκινητικό έργο, σκηνοθετώντας έναν δεκαμελή θίασο από παλιότερους αλλά και νέους συνεργάτες.
Τι συμβαίνει όταν η πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής ενός ζευγαριού ανοίγει την πόρτα σε ένα νέο, τρομακτικό και αβέβαιο μέλλον; Τα μέλη μιας οικογένειας από την εργατική τάξη της Αγγλίας συγκεντρώνονται μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα για να γιορτάσουν το γάμο της νεότερης από τις τρεις αδερφές, της Σύλβιας (Ελίνα Ρίζου), με τον Μάρεκ (Δαυίδ Μαλτέζε), έναν Πολωνό μετανάστη. Η Χέιζελ (Σύρμω Κεκέ) έχει έρθει στο γάμο της αδερφής της με τον άντρα της Τζον (Χρίστος Στυλιανού), κι ας μην είναι και «στα καλύτερα τους» ως ζευγάρι, και τις κόρες τους (Υακίνθη Κωνσταντοπούλου και Μαντώ Μιχαλιού), ενώ η άλλη αδερφή, η
Μάγκι (Άννα Καλαϊτζίδου), που έχει καιρό να βρεθεί στο οικογενειακό σπίτι, εντελώς μόνη της. Από το πάρτι δεν θα μπορούσαν να λείπουν ο πατέρας της νύφης, Τόνι (Κώστας Φλωκατούλας), κι ο αδερφός του, Πιτ (Χάρης Γρηγορόπουλος ), που δεν μιλιούνται εδώ και 40 χρόνια, αλλά και η χειμαρρώδης γυναίκα του Πιτ, η Θεία Κάρολ (Μαρία Κατσιαδάκη).
Μέσα στη γιορταστική ατμόσφαιρα, με χορό, τραγούδι και άφθονο αλκοόλ, έρχονται στην επιφάνεια κρυμμένα συναισθήματα, οικογενειακά μυστικά και παλιές πληγές από την εποχή της Θάτσερ, με τη μακρόχρονη απεργία των μεταλλωρύχων και το τελικό κλείσιμο των ορυχείων, που έριξε στην ανέχεια τους κατοίκους μεγάλων περιοχών και σημάδεψε τα παιδικά χρόνια των τριών αδερφών. Το έργο, που συγκεντρώνει επί σκηνής εκπροσώπους τριών γενεών, αγγίζει θέματα όπως η αγάπη, το πένθος, ο ρατσισμός, οι οικογενειακές σχέσεις και ο αγώνας των ανθρώπων να τα βγάλουν πέρα σε μια πραγματικότητα που δεν έπαψε να είναι δύσκολη.
Όταν έκλαψε ο Νίτσε, θέατρο Πορεία
Όταν έκλαψε ο Νίτσε: η παράσταση-φαινόμενο με τα συνεχόμενα sold out έρχεται για 2η χρονιά και μετακομίζει λόγω μεγάλης ζήτησης στο Θέατρο Πορεία
Δύο μεγάλες προσωπικότητες του 19ου αιώνα σε κρίση μέσης ηλικίας. Μια εμπνευσμένη διαδικασία διπλής ψυχοθεραπείας. Επί σκηνής ξετυλίγεται η ανθρώπινη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον θεραπευτή και στον θεραπευόμενο, δύο ανθρώπους που ο καθένας έχει τις δικές του ανάγκες και αδυναμίες. Ο Νίτσε θα κλάψει, αλλά και ο Μπρόιερ θα λυτρωθεί. Η διαδικασία της κατανόησης της ανθρώπινης ψυχής έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας αστυνομικής ιστορίας: αναζήτηση στοιχείων, απρόβλεπτες εξελίξεις, εμφάνιση σχεδόν ανυπέρβλητων εμποδίων, ακόμα και κίνδυνο θανάτου.
Τρεις άντρες ζωντανεύουν το έργο, πότε ως αφηγητές και πότε υποδυόμενοι ρόλους. Οι ποθητές γυναίκες, η εκρηκτική Λου Σαλομέ, η ευάλωτη Άννα Ο., η σταθερή κυρία Μπρόιερ παρουσιάζονται μέσα από τα μάτια και τη φωνή των ανδρών σε μια ιστορία όπου εκείνες έχουν τον πρωταρχικό ρόλο.
Φρίντριχ Νίτσε: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης. Γιατρός Γιόζεφ Μπρόιερ: Γιάννης Κότσιφας. Ζίγκμουντ Φρόιντ: Μάνος Βαβαδάκης. Σκηνοθεσία: Ακύλλας Καραζήσης, Νίκος Χατζόπουλος
Δύο εκπληκτικές επιστολές που ανακαλύφθηκαν πριν μερικά χρόνια δείχνουν ότι η φανταστική συνάντηση που εμπνεύστηκε ο Ίρβιν Γιάλομ μεταξύ Νίτσε, Μπρόιερ και του νεαρού Φρόιντ θα μπορούσε να έχει συντελεστεί στην πραγματικότητα. Έχουμε την απίθανη περίπτωση όπου 140 χρόνια μετά τα γεγονότα και 30 χρόνια από τη συγγραφή του μυθιστορήματος, η πραγματικότητα έρχεται να επιβεβαιώσει τη μυθοπλασία του συγγραφέα.
PRIMA FACIE, Θέατρο Πορεία
Με βραβείο Olivier το 2022 στο West End του Λονδίνου και βραβείο Tony το 2023 στο Broadway της Νέας Υόρκης, το θεατρικό έργο της σπουδαίας νομικού Suzie Miller, PRIMA FACIE, που έχουν ήδη παρακολουθήσει μισό εκατομμύριο θεατές σε περισσότερες από τριάντα χώρες σε όλο τον κόσμο την τελευταία πενταετία και που άλλαξε παγκοσμίως τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης αντιμετωπίζει τη σεξουαλική κακοποίηση, παρουσιάστηκε την περασμένη χρονιά στη χώρα μας με σαρωτική επιτυχία, σε μια ολοκαίνουργια παραγωγή, στο θέατρο Πορεία, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, με τη Λένα Παπαληγούρα στον συγκλονιστικό ρόλο της δικηγόρου Tessa Ensler.
Η Tessa είναι μια νέα και λαμπρή δικηγόρος, εθισμένη στη νίκη. Έχει σφυρηλατήσει όλη την καριέρα της με απόλυτη αποφασιστικότητα, φροντίζοντας να ξεπεράσει την καταγωγή της από την εργατική τάξη για να μπορέσει να φτάσει στην κορυφή του παιχνιδιού. Και τα καταφέρνει. Πάντα τα καταφέρνει. Ξέρει καλά πως σε ένα ανδροκρατούμενο και βαθιά συντηρητικό σύστημα το «ποιον ξέρεις» και το «από που κατάγεσαι» είναι εξίσου σημαντικό με το «ποιος είσαι».
Δουλεύοντας σκληρά κάθε της υπόθεση έχει εξελιχθεί σε κορυφαία συνήγορο υπεράσπισης. Και καθοδηγούμενη από την πίστη της στο νομικό πλαίσιο και στο δικαίωμα για δίκαιες δίκες, δεν υπάρχει τίποτα που να αγαπά η Tessa περισσότερο από τη συγκίνηση που της χαρίζει το να αθωώνει πελάτες.
Ένα βράδυ, ένα ραντεβού με έναν συνάδελφό της πάει τρομερά στραβά. Και η απρόσμενη τροπή των γεγονότων μετατοπίζει την ηρωίδα στην άλλη πλευρά του μαρτυρίου. Η ανερχόμενη δικηγόρος βρίσκεται ξαφνικά ανυπεράσπιστη μετά από σεξουαλική κακοποίηση. Και διαπιστώνει, για πρώτη φορά, ότι οι κανόνες του παιχνιδιού, που και η ίδια κατά καιρούς χρησιμοποίησε, τώρα μπορεί να μην την προστατεύσουν.
Ο Ταρτούφος, στη σκηνή του θεάτρου Αλκυονίς
Τέσσερις αιώνες μετά τη γέννηση του Μολιέρου, ο αμείλικτος καθρέφτης που ύψωσε απέναντι στην ανθρώπινη υποκρισία, τις κοινωνικές συμβάσεις και τα πάθη, παραμένει εξίσου αιχμηρός και επίκαιρος. Οι αποκαλούμενες «σκοτεινές» του κωμωδίες συνδυάζουν το σατιρικό στοιχείο με βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα.
Τη φετινή θεατρική σεζόν, το αριστούργημα του Μολιέρου, “Ο Ταρτούφος”, ζωντανεύει στη σκηνή του θεάτρου Αλκυονίς, υπό τη σκηνοθετική ματιά της Έλενας Μαυρίδου. Μια παράσταση που επιχειρεί να φωτίσει εκ νέου τη διαχρονική σάτιρα του Γάλλου δραματουργού για την υποκρισία, τη θρησκοληψία και τις ανθρώπινες αδυναμίες.
Ένας αινιγματικός επισκέπτης εισβάλλει απροσδόκητα στην καθημερινότητα μιας ευυπόληπτης οικογένειας και τη φέρνει αντιμέτωπη με τις πιο σκοτεινές πτυχές της. Ο Ταρτούφος, με μοναδικά όπλα τον λόγο και τη φαινομενική αρετή, καταφέρνει να υπονομεύσει τη λογική, να μεταστρέψει τη θρησκευτική πίστη σε προσωπικό του όφελος και να διαστρεβλώσει θεμελιώδεις ανθρώπινες αξίες, όπως η φιλία, ο έρωτας και η τιμή. Παρά τη μάσκα του ευσεβούς, αποκαλύπτεται ως ένας δεξιοτέχνης της εξαπάτησης…
Ένα έργο-καθρέφτης της κοινωνίας, που μέσα από την κωμική του φόρμα, αποκαλύπτει με οξύτητα και διεισδυτικότητα τα αιώνια ανθρώπινα πάθη.
Στον ρόλο του Ταρτούφου ο Γιάννης Τσορτέκης. Πρωταγωνιστούν οι Ιωάννα Παππά, Μάξιμος Μουμούρης, Βασιλική Τρουφάκου, Χριστίνα Τσάφου, Βαγγέλης Αλεξανδρής, Ρένος Ρώτας, Σόλων Τσούνης, Ιζαμπέλλα Φούλοπ, Στέργιος Κοντακιώτης, Στάθης Γεωργαντζής
«Η κουζίνα» στο Θέατρο Κιβωτός
Το εμβληματικό έργο του Άρνολντ Γουέσκερ «Η κουζίνα», ένα από τα σημαντικότερα δείγματα του σύγχρονου βρετανικού θεάτρου, κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Κιβωτός την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου. Ο Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί ένα ensemble 14 ηθοποιών και μουσικών, με τον Μιχάλη Σαράντη στον κεντρικό ρόλο.
Γραμμένο το 1956, το έργο έχει παρουσιαστεί σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο – από τη Βραζιλία μέχρι την Ιαπωνία – και έχει μεταφερθεί δύο φορές στον κινηματογράφο και δύο στην τηλεόραση. Σήμερα, παραμένει επίκαιρο όσο ποτέ, φωτίζοντας με κυνισμό και ευαισθησία το υπαρξιακό αδιέξοδο των ανθρώπων, στην παγκόσμια εργασιακή ζούγκλα.
Η δράση εκτυλίσσεται στα σπλάχνα ενός πολυσύχναστου εστιατορίου κατά τη διάρκεια μιας ακόμα εξαντλητικής ημέρας. Μάγειρες από διαφορετικές χώρες δουλεύουν αδιάκοπα σ’ αυτό το καζάνι που βράζει για να εξυπηρετήσουν έναν ατελείωτο όγκο παραγγελιών. Στη δίνη αυτού του αμείλικτου ρυθμού, προσπαθούν να βρουν μια ρωγμή χρόνου για να ονειρευτούν, να ερωτευτούν, να ζήσουν. Και ίσως – να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο.
Μια παράσταση-κραυγή για τον κατακερματισμένο άνθρωπο του σήμερα, “η κουζίνα”, είναι μια διασκεδαστικά τρομακτική, πολιτική αλληγορία για το πώς η πίεση για παραγωγικότητα αποκτηνώνει την ίδια τη ζωή. Ένα δυναμικό σύνολο ηθοποιών και μουσικών ζωντανεύει με ρυθμό, ένταση και σαρκασμό το ασφυκτικό σύμπαν της σύγχρονης καπιταλιστικής “κουζίνας”.
Παίζουν (αλφαβητικά): Σαμουήλ Ακινόλα, Πολύδωρος Βογιατζής, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Δανάη Καλούτσα, Ιλιάννα Καραπασιά, Γιώργος Κατσής, Ειρήνη Μακρή, Γιώργος Μπουκαούρης, Gary Salomon, Χρήστος Σαπουντζής, Μιχάλης Σαράντης, Αναστασία Στυλιανίδη, Πήτερ Τζέικς, Γιλμάζ Χουσμέν
«Μια ζωή» – Ο μονόλογος μιας μοδίστρας, στο Πτι Παλαί
Η επιτυχημένη παράσταση «Μια ζωή» – Ο μονόλογος μιας μοδίστρας, που παίχτηκε με διαρκή sold out την προηγούμενη σεζόν, συνεχίζεται για 2η χρονιά στο Πτι Παλαί.
Ο Πέτρος Ζούλιας υπογράφει το κείμενο και τη σκηνοθεσία, με τη Νένα Μεντή να καταθέτει μία από τις συγκλονιστικότερες ερμηνείες της σεζόν, που συγκίνησε και καθήλωσε κοινό και κριτική. Μετά από τη θερμή υποδοχή στο Βασιλικό Θέατρο στη Θεσσαλονίκη, η παράσταση συνεχίζεται στην Αθήνα.
Στον ιδιαίτερο αυτό θεατρικό μονόλογο, παρακολουθούμε μια απλή, λαϊκή γυναίκα. Μια ηλικιωμένη μοδίστρα, που εξιστορεί κομμάτια της ζωής της, ενώ αδειάζει το ατελιέ στο οποίο εργαζόταν όλη της τη ζωή. Τα προσωπικά της βιώματα συναντούν την ιστορία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας, με μουσική υπόκρουση τα τραγούδια που σημάδεψαν γεγονότα και στιγμές της πορείας της.
Στο ταξίδι των αναμνήσεων της, γεμάτο με νοσταλγία για το παρελθόν, αλλά και αγωνία για το μέλλον, συναντάμε την ψυχή του καθημερινού ανθρώπου που συνεχίζει να αγωνίζεται για να ζήσει σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα και αμετάκλητα. Μια ιστορία – φόρος τιμής στις απλές προσωπικές ιστορίες του καθενός από εμάς, αλλά και στις μεγάλες συγκινήσεις της ζωής.
«Φθινοπωρινή Ιστορία» Θεατρο Αργώ
Η βραβευμένη στα Θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης παράσταση «Φθινοπωρινή Ιστορία» του Α. Αρμπούζωφ με πρωταγωνιστές την Πέμη Ζούνη και τον Σταύρο Ζαλμά, συνεχίζει στο θέατρο ΑΡΓΩ από τις 3 Νοεμβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
«Είσαι γύρω στα τριάντα και βλέπεις τους γονείς σου γέρους; Έφτασες πενήντα και ήδη ονειρεύεσαι να σαπίσεις μπροστά στην τηλεόραση; Φαντάζεσαι ότι θα πάρεις σύνταξη, η ζωή σταματάει και θ’ αρχίσεις τις βόλτες και τους βαρετούς καφέδες με φίλους; Πήρες σύνταξη και κρυφοκοιτάζεις φλάιερ για οίκους ευγηρίας; Όλα είναι αποφασισμένα, προδιαγεγραμμένα και οριοθετημένα; Ε τότε, αυτή η ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ είναι για σένα. Ναι, για σένα προσωπικά…» αναφέρει η σκηνοθέτις Βάνα Πεφάνη.
Ο γιατρός Ροντιόν Νικολάγεβιτς και η Λύντια Βασίλιεβνα, πρώην ηθοποιός, συναντιούνται τυχαία σ’ ένα θεραπευτήριο στη Ρίγα. Δεν είναι νέοι, αλλά και ποιος είναι νέος σήμερα. Όχι, ο Αρμπούζωφ δεν γράφει άλλο ένα ερωτικό ρομάντζο.
Εκείνος και Εκείνος, Θέατρο Αργώ
Η παράσταση «Εκείνος κι Εκείνος», μετά την θερμή υποδοχή το καλοκαίρι σε επιλεγμένα φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα, παρουσιάζεται στο Θέατρο Αργώ.
Το φημισμένο και εμβληματικό έργο του σπουδαίου Έλληνα συγγραφέα Κώστα Μουρσελά «Εκείνος κι Εκείνος», είναι μια παραγωγή της θεατρικής εταιρίας Non Grata Productions, με τους Γιώργο Κωνσταντίνου, Λεωνίδα Κακούρη, Δημήτρη Σταρόβα, Σοφία Μανωλάκου και σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ρήγα.
Το «Εκείνος κι Εκείνος» είναι ένας ύμνος στην ποιητική αλητεία, στην παράλογη λογική σκέψη και στο ελεύθερο χιούμορ. Μια την σατυρική – σκεπτόμενη κωμωδία. Μία κωμωδία υπεράνω σκέψεων, υπεράνω καταστάσεων, υπεράνω λογικής… Παίζουν: Γιώργος Κωνσταντίνου, Λεωνίδας Κακούρης, Δημήτρης Σταρόβας, Σοφία Μανωλάκου.
«Δον Ζουάν – Πόσο Δύσκολο να Είσαι Άντρας» θέατρο Βεάκη
Μετά τα συνεχόμενα sold-out της περσινής χρονιάς και την επιτυχημένη καλοκαιρινή περιοδεία η παράσταση «Δον Ζουάν – Πόσο Δύσκολο να Είσαι Άντρας», σε σκηνοθεσία της Λητώς Τριανταφυλλίδου, με τον Πάνο Βλάχο στον ομώνυμο ρόλο, επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Βεάκη, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Στη συνέχεια η παράσταση θα ταξιδέψει στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αριστοτέλειον, από 16/1, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Μεγάλος καρδιοκατακτητής, βλάσφημος και αδιάφορος για τις συνέπειες των πράξεών του. Από τον Μολιέρο μέχρι τον Λόρδο Βύρωνα, ο Δον Ζουάν συμβολίζει την απόρριψη των παραδοσιακών αξιών και την αναζήτηση της προσωπικής ελευθερίας. Ωστόσο, σε μια κοινωνία έντονων αντιπαραθέσεων και ιδεολογικής σύγχυσης, ο Δον Ζουάν επιβιώνει αναπαράγοντας ιδεολογήματα που εξυπηρετούν τις δικές του φιλοδοξίες και επιθυμίες.
Έτσι, σε αυτήν την αναθεωρημένη εκδοχή, ο Πάνος Βλάχος – ως Δον Ζουάν – μεταμορφώνεται σε έναν ναρκισσιστικό ηγέτη που προσφέρει απλοϊκές απαντήσεις απέναντι σε έναν ιδεολογικά πολύπλοκο κόσμο, που ζωντανεύουν με τις ερμηνείες τους οι Χριστόδουλος Στυλιανού, Παναγιώτης Κατσώλης, Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη, Ειρήνη Μπούνταλη, Μελίνα Βαμπούλα.
Το Τεστ, Σύγχρονο Θέατρο
Ένα απλό τεστ. Μια «αθώα» ερώτηση: Τι θα διάλεγες εσύ; 100.000 ευρώ τώρα ή 1.000.000 σε δέκα χρόνια;
Τέσσερις από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της νεότερης γενιάς ηθοποιών, η Ηλέκτρα Νικολούζου, ο Νίκος Πολυδερόπουλος, η Ναταλία Σουίφτ και ο Χάρης Τζωρτζάκης θα απαντήσουν επί σκηνής στο «αθώο» αυτό ερώτημα, σε μια παράσταση πολλαπλών ανατροπών….
Μια αιχμηρή ιστορία για το τι σημαίνει αγάπη, εμπιστοσύνη και επιλογή. Μια παράσταση που θα σε κάνει να γελάσεις, να προβληματιστείς και ίσως να κοιτάξεις με διαφορετικό τρόπο τον άνθρωπο δίπλα σου αλλά και τον ίδιο σου τον εαυτό.
Το βραβευμένο θεατρικό έργο «ΤΟ ΤΕΣΤ» του Ισπανού συγγραφέα Τζόρντι Βαγιέχο Ντουάρι, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Σύγχρονο Θέατρο, από τον πολιτιστικό οργανισμό Λυκόφως που συνεχίζει την συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Χρήστο Σουγάρη. Παίζουν: Ηλέκτρα Νικολούζου, Νίκος Πολυδερόπουλος, Ναταλία Σουϊφτ, Χάρης Τζωρτζάκης
«Ο Τύραννος και η κόρη» Μεγαρο Μουσικής
Με αφορμή την εκατοστή επέτειο από τη γέννηση του σπουδαίου ρώσου συνθέτη Ντμίτρι Σοστακόβιτς, ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης και θεατρικός συγγραφέας Χριστόφορος Χριστοφής παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής στις 13, 14, 15 και 16 Νοεμβρίου (ώρα 21:00) τη νέα του παράσταση, «Ο Τύραννος και η κόρη»: ένα θεατρικό έργο που ισορροπεί ανάμεσα στην τραγωδία και τη σάτιρα, στο πολιτικό και στο βαθιά ανθρώπινο, επιχειρώντας μια τολμηρή σκηνική ανάγνωση της προσωπικότητας του Ιωσήφ Στάλιν.
Με αφετηρία την τελευταία περίοδο της διακυβέρνησης του σοβιετικού ηγέτη (1924–1953), το έργο τοποθετεί τον Στάλιν όχι σε κάποιο θρόνο εξουσίας, αλλά μέσα από τα μάτια των παιδιών του, του συγγραφέα Ίλια Έρενμπουργκ και άλλων προσώπων, καταθέτοντας μια αφήγηση που ξεπερνά το πολιτικό γεγονός και αγγίζει τον πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης.
Η παράσταση, περισσότερο υπαρξιακή παρά ιστορική, φωτίζει τις πολλαπλές εκφάνσεις του χαρακτήρα και της ψυχοσύνθεσης του Στάλιν, ανιχνεύοντας το μεταίχμιο ανάμεσα σε ιστορική αλήθεια και προσωπικό μύθο, τραυματικά βιώματα και κατασκευασμένες βεβαιότητες, μέσα από μια τολμηρή γραφή που χρησιμοποιεί και το χιούμορ ως εργαλείο αποστασιοποίησης και στοχασμού.
Η σκηνοθεσία, οι ερμηνείες και ο εικαστικός σχεδιασμός υπηρετούν έναν πολυεπίπεδο σκηνικό κόσμο, όπου το παραμύθι διαπλέκεται με τη βαρβαρότητα, και η παιδική ματιά συνυπάρχει με την εσωτερική αποδόμηση ενός «πατέρα-τύραννου». Ο τίτλος δεν είναι τυχαίος: η κόρη του Στάλιν, Σβετλάνα, έρχεται αντιμέτωπη με τις σκιές ενός κόσμου στον οποίο ο πατέρας της υπήρξε και ήρωας και τέρας.
Σκηνοθεσία: Χριστόφορος Χριστοφής / Σκηνικά, Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης / Χορογραφία: Έρση Πήττα / Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Ερμηνεύουν: Ιωσήφ Στάλιν: Δημήτρης Πιατάς, Σβετλάνα: Μαρία Παπαφωτίου
Βασίλι: Αλμπέρτο Φάις, Ίλια Έρενμπουργκ: Δημήτρης Μαύρος, Λιόλκα: Τζωρτζίνα Δαλιάνη. Συμμετέχουν: Κρις Θεοδοσοπούλου, Τζωρτζίνα Καλίνογλου, Απόστολος Κυδωνιεύς, Σπύρος Ντουντούμης
Ο πατέρας μου, θέατρο Στοά
«Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ» του Φλοριάν Ζελλέρ (Γαλλικός τίτλος Le pѐre) παρουσιάζεται από την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου στο Θέατρο ΣΤΟΑ. Πρόκειται για τη γνωστή ταινία του 2020 με τίτλο The father, σε σκηνοθεσία του ίδιου του συγγραφέα και πρωταγωνιστή τον Άντονι Χόπκινς και την Ολίβια Κόλμαν, κερδίζοντας το Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου για τον Χόπκινς και Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου.
Το έργο πρωτοπαίχτηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 2012 με τον Ρομπέρ Ίρς στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Αντρέ και το 2014 βραβεύτηκε με το βραβείο Moliѐre καλύτερου έργου. Σταδιοδρόμησε με τεράστια επιτυχία σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη και Παρίσι και θεωρήθηκε ως το σπουδαιότερο έργο της δεκαετίας.
Στη ΣΤΟΑ, τον ρόλο του Αντρέ ερμηνεύει ο Θανάσης Παπαγεωργίου που είναι και ο σκηνοθέτης της παράστασης και τον ρόλο της κόρης η Εύα Καμινάρη, σε σκηνικό και κοστούμια της Λέας Κούση που είναι και η μεταφράστρια του έργου.

«Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας» θέατρο Τζένη Καρέζη
«Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας», στο θέατρο Τζένη Καρέζη, είναι το χρονικό μιας γυναίκας που παλεύει να επιβιώσει –και τελικά να υπάρξει– σε έναν κόσμο που της έμαθε από παιδί να σωπαίνει. Από την καταπιεστική επαρχία μέχρι τη μάχη της καθημερινής επιβίωσης, η διαδρομή της είναι γεμάτη μικρές εξεγέρσεις, σιωπές, θυσίες και αλήθειες που καίνε.
Είναι ένα έργο που μιλάει για τα φύλα, τις τάξεις, τη μητρότητα, τη βία και την ελευθερία. Ένα έργο που μας θυμίζει πως ακόμα και σήμερα, το να είσαι γυναίκα δεν είναι αυτονόητο. Είναι αγώνας. Είναι μεταμόρφωση. Ο Αλέξανδρος Σωτηρίου για άλλη μια φορά, καταπιάνεται με ένα ακόμη τολμηρό και βαθιά συγκινητικό σύγχρονο γαλλικό έργο.
Το «Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας» του Εντουάρ Λουί παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και πρόκειται για ένα αυτοβιογραφικό, λογοτεχνικό έργο υψηλής έντασης και ευαισθησίας, μέσα από το οποίο ο Λουί τιμά τη μητέρα του και ταυτόχρονα αποκαλύπτει τα βαθιά κοινωνικά και πολιτικά στρώματα που διαμορφώνουν τις ζωές των γυναικών. Παίζουν: Ελένη Κοκκίδου, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος
Ο Εντουάρ Λουί, γεννημένος το 1992, είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς και πολυσυζητημένους συγγραφείς της σύγχρονης γαλλικής λογοτεχνίας. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 γλώσσες, ενώ ανεβαίνουν σε θεατρικές σκηνές σε όλο τον κόσμο.
«Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός» Θέατρο Καλλιρόης
Ο Ευτύχης είναι lifecoach. Γράφει βιβλία αυτοβελτίωσης. Δίνει συμβουλές ζωής μεγάλης αξίας. Πιστεύει ότι όλα στη ζωή είναι θετικά. Αρνιέται την αρνητικότητα. Και είναι θετικός στην θετικότητα. Αυτός είναι ο Ευτύχης. Ο Ευτύχης, ο δυστυχισμένος. Παραμονή Χριστουγέννων αποφασίζει για ακόμα μια φορά να αυτοκτονήσει. Την απόπειρά του αυτή διακόπτει βίαια μια ανεπιθύμητη επίσκεψη από το παρελθόν. Μια επίσκεψη που τον φέρνει αντιμέτωπο με ό,τι φοβάται περισσότερο. Τη Ζωή.
Μετά τη μεγάλη επιτυχία της προηγούμενης χρονιάς, το βραβείο και τις τρεις υποψηφιότητες στα βραβεία του All4fun, το έργο ‘ Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός’ του Αντώνη Καλομοιράκη συνεχίζεται και φέτος για 2η χρονιά, κάθε Τρίτη, στο θέατρο Καλλιρόης. Παίζουν: Αντώνης Καλομοιράκης, Τερέζα Καζιτόρη σε διπλή διανομή με την Αλεξάνδρα Στεργίου, Εύη Κολιούλη, Ορέστης Τουλιάτος, Βασίλης Θελούρας
Vaginahood στο Doors Live Art
Το Vaginahood είναι ένα θρυλικό μπαρ στην Εθνική Οδό. Ο μύθος λέει πως κάποτε μια γυναίκα το έσκασε τη μέρα του γάμου της, πέταξε την ανθοδέσμη της στα ράσα του παπά, άφησε το τούλι της να στροβιλίζεται στον αέρα, περπάτησε πολλές ώρες κρατώντας τις γόβες της στο χέρι κι αποφάσισε να φτιάξει ένα μαγαζί σε ένα ξεχασμένο βαγόνι τρένου, όπου θα χορεύει και θα γελάει με τις φίλες της. Ένα μαγαζί που χωράει τις ιστορίες όλων των ανθρώπων, χωρίς ταμπέλες και «πρέπει».
Μια παράσταση για τους διαφορετικούς τόπους της γυναικείας εμπειρίας, για την ευαλωτότητα και τη δύναμη, τον φόβο και την ντροπή, την ανυπακοή και την επιθυμία. Μια παράσταση όπου η συγκίνηση εναλλάσσεται με το χιούμορ, η ένταση με την απλότητα και η εξομολόγηση με τη γιορτή. Πέντε γυναίκες ενδύονται τους ρόλους που μας κληροδότησε η πατριαρχία, καθώς κι εκείνες τις στιγμές που τους αρνηθήκαμε, «βουτώντας» σε σώματα που έχουν πληγωθεί αλλά διεκδικούν χαρά και ελευθερία. Ιδέα: Ζέτα Δούκα, Δώρα Χρυσικού Κείμενο: Βάλια Τσιριγώτη, Μαρία Λούκα Δραματουργική επεξεργασία: Βάλια Τσιριγώτη Σκηνοθεσία: Αβραάμ Γκουτζελούδης.
Παίζουν (αλφαβητικά): Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Ζέτα Δούκα, Σόφη Ζαννίνου, Άννα Κουρουπού, Δώρα Χρυσικού. Στο πιάνο ζωντανά: Χάρης Μπότσης. Η εικαστικός Γεωργία Λαλέ έχει επιμεληθεί το βίντεο- αφιέρωμα στα θύματα γυναικοκτονίας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο