Δύναμη στην ενημέρωση.... ποιότητα στην ψυχαγωγία

Η Β’ Ιερατική Σύναξη στη Μητρόπολη Ιερισσού με θέμα τις σύγχρονες ποιμαντικές προκλήσεις

Στις 10:30 σήμερα το πρωΐ, Δευτέρα 3 η Νοεμβρίου 2025, στον ιστορικό Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Αρναίας έλαβε χώρα η Β΄ για τη φετινή Εκκλησιαστική Χρονιά Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου.

Άπαντες οι Κληρικοί της Μητροπόλεως, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του Επισκόπου, προσήλθαν για να μετάσχουν στην Κοινωνία του Αγίου Πνεύματος, στο πνεύμα δηλαδή της ενότητος, της αδελφοσύνης και της αγάπης που υποστασιάζει την Εκκλησία.

Γενομένης Προσευχής, τον λόγο πήρε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος, ο οποίος αναφέρθηκε σε τρέχοντα Διοικητικά Θέματα και κατόπιν παρουσίασε τον εκλεκτό ομιλητή της Συνάξεως Παν. Αρχιμ. π. Χερουβείμ Βελέντζα, Ιεροκήρυκα της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων και Διευθυντή Προσωπικού της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Πρόκειται για έναν έντιμο Κληρικό, με πολλές γνώσεις στα Πνευματικά και στα Διοικητικά θέματα που απασχολούν την Εκκλησία μας, με Θεολογικές Σπουδές και στο εξωτερικό, μα κυρίως ένα πεπειραμένο υπάλληλο της Εκκλησίας της Ελλάδος και ικανό στήριγμα του εκάστοτε Αρχιγραμματέως Αυτής και των Ιερών Μητροπόλεων.

Το θέμα το οποίο ανέπτυξε ο π. Χερουβείμ ήταν: «Σύγχρονες ποιμαντικές προκλήσεις», δηλαδή, προκλήσεις που χτυπούν την πόρτα της Εκκλησίας ως σύνολο και ο κάθε Κληρικός καλείται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να αντιμετωπίσει. Ο π. Χερουβείμ μίλησε με ενάργεια για:

α. Την βία εναντίον της Ορθοδοξίας εξ ονόματος της Θρησκείας.

β: Την εκκοσμίκευση και την απώλεια της αίσθησης του ιερού στον σύγχρονο άνθρωπο.

γ. Την σύγχρονη τεχνολογία και την παγκοσμιοποίηση.

δ. Τη βιοτεχνολογία και τα ζητήματα βιοηθικής που αυτή θέτει, όπως μεταμοσχεύσεις, ευθανασία κλπ.

ε. Το οικολογικό ζήτημα.

στ. Την οικονομική κρίση.

ζ. Την κοινωνική αδικία.

η. Την διάσπαση της ενότητας της Ορθοδοξίας.

θ. Το δημογραφικό πρόβλημα.

ι. Την κρίση στην οικογένεια και την απροθυμία για τεκνογονία.

ια. Την αποδιοργάνωση της κοινωνίας.

ιβ. Την αποθέωση της ύλης και των πάσης φύσεως επιθυμιών.

ιγ. Τη μάστιγα των ναρκωτικών

ιδ. Την ολοένα και αυξανόμενη βία και ιδίως μεταξύ των εφήβων.

ιε. Τον ατομοκεντρισμό.

ιστ. Τον καταναλωτισμό.

ιζ. Τον δικαιωματισμό.

ιη. Τον συγκρητισμό.

ιθ. Την επιρροή των σύγχρονων αιρέσεων και τις άλογες επιθυμίες της τεχνητής νοημοσύνης.

Με λόγο προσιτό, με χρήση Παλαιοδιαθηκικών και Καινοδιαθηκικών Κειμένων, με την αγιοπατερική εμπειρία και κυρίως με αναφορά στην παρακαταθήκη των νέων μας Αγίων και της θύραθεν επιστήμης, ο ομιλητής προσπάθησε να απαντήσει στα αμείλικτα αυτά ερωτήματα που ταλανίζουν την κοινωνία.

Με βάση αυτά ο εκλεκτός Ιεροκήρυκας, παρετήρησε ότι δύο οφείλουν να είναι τα εργαλεία της ποιμαντικής μας προσπάθειας για την αντιμετώπιση των τεχνασμάτων του διαβόλου στη σύγχρονη κοινωνία:

Α. Ο λόγος και Β. Το παράδειγμα.

Ο κόσμος έχει ανάγκη από λόγο απλό, ζεστό και φιλάνθρωπο. Ο λόγος των Κληρικών οφείλει να ακολουθεί το παράδειγμα του Κυρίου μας, να είναι δηλαδή λόγος πραότητας, νουθεσίας, παρακλήσεως και αληθείας. Τόνισε ότι ο οξύς καυστικός και επικριτικός λόγος, πέραν του ότι δηλώνει έλλειμμα πνευματικό, γρήγορα γίνεται και αποκρουστικός και οδηγεί τον συνομιλητή σε θέση άμυνας προς την αντίστοιχη δριμύτητά μας. Ο λόγος των Κληρικών οφείλει να είναι διαποτισμένος από το φως και την ιλαρότητα των αρετών. Και, να φέρει στίγματα αγιοζωής.

Οι Κληρικοί δίνουμε κάθε στιγμή με το παράδειγμα μας, συνέχισε, τη μαρτυρία της πίστεώς μας και αποδεικνύουμε με τη στάση μας εάν έχουμε ή στερούμεθα της μνήμη του Κυρίου μας και της αγάπης και της στοργής Του, με την οποία επλήρωσε τον κόσμο.

Και κατέληξε ο π. Χερουβείμ λέγοντας: «Όλος μας, λοιπόν, ο βίος, η οικογένεια μας, το φιλακόλουθο πνεύμα μας, η συμπεριφορά μας προς τους πιστούς, οφείλουν να φανερώνουν τον Χριστό και να αποπνέουν τα μυρίπνοα άνθη του Αγίου Πνεύματος. Κυρίως όμως η ζωή μας οφείλει να δηλώνει την όλη αγάπη μας προς τον αδελφό, χάριν του οποίου οφείλουμε να γίνουμε υπόδειγμα του κηρύγματος του Ευαγγελίου, υπόδειγμα της μετανοίας και της υψοποιού ταπεινοφροσύνης, ώστε να δοξάζεται στα πέρατα της οικουμένης το πάνσεπτο Όνομα της Αγίας Τριάδος!».

Μετά την ομιλία επακολούθησε ευρύτατη συζήτηση με τους Ιερείς μας, προς τους οποίους από τον Σεβασμιώτατο παρετέθη αβραμιαία τράπεζα, κατά τη διάρκεια της οποίας εψάλησαν από καλλίφωνους Κληρικούς μας όμορφα της Εκκλησίας και του Ιερού Ψαλτήρος ποιήματα, ως και ψαλτοτράγουδα.

Eυχαριστίες πολλές στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριο, τον και αγαπημένο συμφοιτητή του Μητροπολίτου κ. Θεοκλήτου και προς τον άγιο Αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Σκιάθου κ. Ιωάννη που επέτρεψαν την ευλογητή παρουσία του π. Χερουβείμ στη Μητρόπολη Ιερισσού.

Β΄ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.