Στην πρώτη φάση της ανάπτυξής της, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή και θα έχει μήκος 12,8 χιλιόμετρα με 15 νέους σταθμούς και συνολικό προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ.
Αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες σε 25 από τις συνολικά 26 θέσεις της νέας γραμμής. Στις 20 θέσεις έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες. Ο Μετροπόντικας (TBM) «Αθηνά» από την Κατεχάκη έχει ξεπεράσει τα δύο χιλιόμετρα μήκος και σε περίπου 15 ημέρες αναμένεται να βρίσκεται στον σταθμό Ζωγράφου. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρώσει πλήρως τις εργασίες κατασκευής της σήραγγας έως το τέλος του 2025.
Την ίδια στιγμή ο Μετροπόντικας (TBM) «Νίκη» έχει ξεκινήσει από το Άλσος Βεΐκου και αναμένεται σ’ έναν μήνα περίπου να βρίσκεται στον πρώτο σταθμό Άλσος Βεΐκου. Στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για μελλοντικές διασταυρώσεις και επεκτάσεις, καθώς και ο μελλοντικός επιβατικός φόρτος.
Η επέκταση που έχει ξεκινήσει στην Αττική είναι αυτή της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ. με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος). Παράλληλα, στο ίδιο έργο έχουν ενταχθεί και η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα καθώς και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης. Έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού και σύντομα θα ακολουθήσει το δεύτερο στάδιο. Η εκτιμώμενη έναρξη της κατασκευής είναι το 2026.
Έχουν μελετηθεί από την Ελληνικό Μετρό σε προκαταρκτικό στάδιο:
- Η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ ( Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ) με το δίκτυο του Μετρό.
- Η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από τον σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, η οποία θα διέρχεται από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας (γήπεδο ΑΕΚ), με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2.
- Η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.