Τα σχέδια της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ για την κατασκευή ενός νέου γηπέδου 100.000 θέσεων δίπλα στο «Ολντ Τράφορντ» αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις εξαιτίας της διαφωνίας σχετικά με την τιμή της γης που είναι απαραίτητη για την έναρξη των εργασιών. Το προτεινόμενο γήπεδο, το οποίο ο σερ Τζιμ Ράτκλιφ έχει χαρακτηρίσει «το Γουέμπλεϊ του Βορρά», αποτελεί βασικό μέρος του σχεδίου αναγέννησης του Ολντ Τράφορντ, το οποίο, σύμφωνα με τον σύλλογο, θα αποφέρει 7,3 δισ. λίρες ετησίως στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η Γιουνάιτεντ επιδιώκει την αγορά γης που χρησιμοποιείται ως τερματικός σταθμός σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, ιδιοκτησίας της Freightliner. Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε αδιέξοδο λόγω της μεγάλης διαφοράς στην αποτίμηση της γης. Η Freightliner ζητά περίπου 400 εκατ. λίρες, ενώ η Γιουνάιτεντ την εκτιμά μεταξύ 40 και 50 εκατ. λιρών. Ο Ράτκλιφ έχει ξεκαθαρίσει ότι ο σύλλογος δεν προτίθεται να αποδεχθεί την τιμή που έχει θέσει η μητρική εταιρεία της Freightliner, Brookfield.
Όπως αναφέρει ο Guardian, παρά το γεγονός ότι η Freightliner έχει εκφράσει πρόθεση να μεταφερθεί από το Τράφορντ Παρκ στο κοντινό Σεντ Χέλενς, η διαδικασία καθυστερεί. Πηγή ανέφερε ότι η Freightliner «έχει τη Γιουνάιτεντ σε δύσκολη θέση». Η εταιρεία είναι διατεθειμένη να μεταφερθεί σε νέο χώρο που θα παρέχει μεγαλύτερη χωρητικότητα για τρένα, αλλά δεν βιάζεται να προχωρήσει σε μετακόμιση. Η θέση της Γιουνάιτεντ είναι ότι η Freightliner θα αποκομίσει σημαντικό οικονομικό όφελος μόνο εφόσον μειώσει την τιμή που ζητά.
Τον Μάρτιο, ο Ράτκλιφ παρουσίασε τα σχέδια του master plan του Ολντ Τράφορντ, που εκπονήθηκαν από την Foster + Partners, θέτοντας φιλόδοξο στόχο ολοκλήρωσης της πενταετούς κατασκευής έως το 2030. Ο σύλλογος ήλπιζε να ξεκινήσει τις προπαρασκευαστικές εργασίες στο τέλος του 2025, ωστόσο η μη εξασφάλιση της έκτασης της Freightliner καθυστερεί την έναρξη.
Οι επιλογές της Γιουνάιτεντ είναι είτε να αυξήσει την προσφορά της, είτε να περιμένει μείωση της τιμής, είτε να περιορίσει το σχέδιο ώστε να μην απαιτείται η συγκεκριμένη έκταση. Υπάρχει, επίσης, η πιθανότητα ο νέος φορέας ανάπτυξης του Ολντ Τράφορντ, υπό την προεδρία του Σεμπάστιαν Κόου, να εκδώσει εντολή αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, κάτι που όμως θα οδηγήσει σε νομικές προσφυγές και περαιτέρω καθυστερήσεις.
Η ολοκλήρωση μέχρι το 2030 θεωρείται ήδη φιλόδοξος στόχος, καθώς η Γιουνάιτεντ δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη άδειες, ιδιοκτησία όλων των απαραίτητων εκτάσεων, ούτε έχει διορίσει επίσημα αρχιτέκτονες. Αν και η Foster + Partners παρήγαγε τα σχέδια και τα βίντεο του νέου σταδίου, ο σύλλογος σκοπεύει να προχωρήσει σε επίσημο διαγωνισμό επιλογής αρχιτεκτόνων.
Σε εκδήλωση του Fans Forum στις 30 Ιουνίου, η Γιουνάιτεντ παραδέχθηκε ότι η εξασφάλιση της γης αποτελεί εμπόδιο για την έναρξη των εργασιών φέτος. Σε ερώτηση φιλάθλων για το αν οι εργασίες θα ξεκινήσουν το 2025 ή το 2026, η απάντηση ήταν: «Οι εργασίες σχεδιασμού συνεχίζονται, περιλαμβανομένων των διαβουλεύσεων με τους φιλάθλους που συζητήθηκαν στη σημερινή συνάντηση. Οι συνομιλίες συνεχίζονται επίσης με τις τοπικές αρχές, τους ιδιοκτήτες γης και τους πιθανούς χρηματοδότες με στόχο την εξασφάλιση της γης και της χρηματοδότησης που απαιτούνται. Παραμένει στόχος μας να προχωρήσουμε στο έργο το συντομότερο δυνατό, αλλά μπορούμε να το κάνουμε μόνο όταν εξασφαλιστούν η γη και η χρηματοδότηση».
Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται σε 4,2 δισ. λίρες, με σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και την ευρύτερη περιοχή: 92.000 θέσεις εργασίας, περισσότερα από 17.000 νέα σπίτια και 1,8 εκατ. επιπλέον επισκέπτες ετησίως. Το γήπεδο μόνο εκτιμάται από τη Γιουνάιτεντ ότι θα κοστίσει 2 δισ. λίρες, αν και λόγω του στέγαστρου, που μόνο του αναμένεται να κοστίσει 300 εκατ. λίρες, πηγές του κλάδου εκτιμούν ότι ο προϋπολογισμός είναι πιο κοντά στα 3 δισ. λίρες. Οι απαιτήσεις των 400 εκατ. λιρών της Freightliner ενδέχεται να επιβαρύνουν σημαντικά τον προϋπολογισμό από την αρχή.
Η Γιουνάιτεντ έχει διευκρινίσει ότι δεν θα ζητήσει δημόσια χρηματοδότηση για την κατασκευή του σταδίου. Ο σύλλογος αρνήθηκε να σχολιάσει τις ιδιωτικές εμπορικές διαπραγματεύσεις.