Σήμερα Κυριακή 3η Αυγούστου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος, ακολουθούμενος από τον Παν. Αρχιμ. π. Νικόδημο Κωτινούδη, επεσκέφθη την Ενορία Αγίας Παρασκευής Αδάμ και προέστη του Όρθρου και της Λαμπράς Αναστασίμου Θείας Λειτουργίας.
Τον υπεδέχθησαν ο Αγιορείτης Εφημέριος της Ενορίας Παν. Αρχιμ. π. Γεράσιμος Δασκαλάκης μαζί με την Πρόεδρο του Αδάμ κα Ευμορφία Γιαννακούδη και πλήθος Ενοριτών.
Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος ανεφέρθη, με βάση την Ευαγγελική Περικοπή της Κυριακής Η΄ Ματθαίου (Ματθ. ιδ΄ 14-22), που η Εκκλησία μας βιώνει την ημέρα αυτή και αναφέρεται στο υπέροχο θαύμα του Κυρίου, του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων και δύο ιχθύων, το οποίο ο Κύριος πραγματοποίησε για να θρέψει και να στηρίξει τον Λαό που Τον ακολουθούσε, στην αέναη υποχρέωση της Εκκλησίας να διακονεί τον κόσμο, μάλλον δε να τον ζωογονεί και να τον ανακαινίζει με την τέλεση των Ιερών της Μυστηρίων. Άλλωστε αυτήν την τροφή έλαβε εντολή να ”μοιράσει” στον κόσμο που καρτερικά αναμένει την ζωοποίησή του από το Άγιο Πνεύμα μέσω Αυτής.
Τα Ιερά της Εκκλησίας Μυστήρια, είπε ο ομιλητής, δεν είναι τίποτα άλλο από το ένα και μεγάλο Μυστήριο του Χριστού και του Αγίου Πνεύματος, Μυστήριο που φανερωμένο πια αποτελεί το κέντρο και το νόημα της Ζωής του κόσμου. Πρόκειται για το ένα, αρχικό και μοναδικό Μυστήριο του Θανάτου και της Αναστάσεως του Χριστού μας, που μαρτυρείται, αναπτύσσεται και παρατείνεται στους αιώνες με τα Ιερά Μυστήρια. Δηλαδή για το ”χριστιανικό μυστήριο”, για το οποίο η Εκκλησία έχει πάντοτε σταθερή και καθαρή συνείδηση και με το οποίο ταυτίζει την ύπαρξή της. Μη λησμονούμε, άλλωστε, ότι γινόμαστε Χριστιανοί όχι με την αποδοχή και εκμάθηση κάποιων ιδεών, νόμων, πορισμάτων ή ηθικών αρχών, αλλά πρωτίστως με μια πράξη: Την τριπλή κατάδυση κι ανάδυσή μας στο νερό της Κολυμβήθρας, της μήτρας της Εκκλησίας, που συνιστά ουσιαστικά τη συμμετοχή μας στον Θάνατο και την Ανάσταση του Χριστού.
Με τη μυστηριακή πράξη και τάξη της η Εκκλησία ανοίγει τις δροσοβρύσες -τις δωρεές- του Πνεύματος και τις απονέμει με ασφάλεια και ιδίως με τη Μαρτυρία της στον κόσμο. Το Άγιο Πνεύμα, μέσω αυτών, εγχύνεται στο νερό του Βαπτίσματος και στο μυρωμένο λάδι του Χρίσματος, κάνει τον άνθρωπο ευχαριστιακή ύπαρξη, εγκεντρίζοντας το φθαρτό στην αφθαρσία, εντάσσει το πρόσωπο στην κοινωνία των Αγίων, στην Τριαδική πραγματοποίηση της Ζωής, πλουτίζοντάς το με το μέγεθος της σταυρωμένης αγάπης.
Η Θεία Ευχαριστία, το Βάπτισμα, το Χρίσμα, η Εξομολόγηση, το Ευχέλαιο, η Ιερωσύνη και ο Γάμος είναι επτά θεοδίδακτοι και θεοσύστατοι τρόποι, με τους οποίους πραγματοποιείται και φανερώνεται το συνεχιζόμενο γεγονός της Πεντηκοστής, η Επιφοίτηση του Αγίου Πνεύτατος, η συστατική της Εκκλησίας. Βεβαίως και στην αρχαία Εκκλησία και σήμερα είναι αλήθεια ότι όλα τα Ιερά Μυστήρια οδηγούσαν στη Θεία Ευχαριστία, ήταν οργανικά μέρη της Ευχαριστιακής Λειτουργίας, είχαν την τελείωσή τους στο Δείπνο του Κυρίου και ήσαν Μυστήρια ακριβώς γιατί διέθεταν τη μαρτυρία και την ευχαριστιακή συναίνεση της Εκκλησίας.
Και σήμερα και πάντα η Ορθοδοξία με τη Θεία Ευχαριστία – αυτό το κομμάτι της μεταμορφωμένης ύλης – και τα λοιπά Μυστήρια αγιάζει τον άνθρωπο, την κτίση, τα λουλούδια, τα αστέρια, το φως, τα ξύλα του δρυμού, το στάρι, το λάδι, τους καρπούς της γης· και το κάνει αυτό για να θρέψει με τη ζωή του Θεού τα πράγματα στο βάθος τους, για να τους πει το νόημά τους, για να φανερώσει πως οι ρίζες και οι τελικοί σκοποί του σύμπαντος φέρουν τη σφραγίδα του Χριστού και συνάμα για να πει στον άνθρωπο πως χάρη στην Εκκλησία και στη λειτουργική της προσευχή ο κόσμος εξακολουθεί να έχει ένα οντολογικό αγκυροβόλιο, ένα τελικό καταφύγιο: το Σώμα του Χριστού!
Και πέρανε ο Σεβασμιώτατος την ομιλία του, κάνοντας μια πρόσκληση προς τον πιστό Λαό του Θεού ενόψει του Δεκαπενταύγουστου:
«Τα Ιερά Μυστήρια, λοιπόν, δεν είναι μόνο Σημεία, δηλαδή σημάδια που φανερώνουν τις θείες υποσχέσεις, ούτε απλά μέσα για να ζωογονούν την πίστη και την εμπιστοσύνη στο Θείο· δεν παρέχουν μόνο, αλλά περιέχουν τη Θεία Χάρη· είναι οχήματα και εφόδια αθανασίας· είναι μαζί τα όργανα της σωτηρίας και η ίδια η σωτηρία. Ανήκουν στο μυστικό σώμα της Εκκλησίας, που είναι το μυστήριο του Θεανθρώπου Χριστού και εκφράζουν το Πλήρωμα της Χάριτος και της Ζωής της ως συνεχιζόμενης Πεντηκοστής.
Κατόπιν τούτου, αδελφοί, πως προσερχόμεθα στα Μυστήρια του Θεού; Τα βιώνουμε ως Αγιοπνευματικές Δωρεές, ή ως μια μικρή λεπτομέρεια της καθημερινότητας; Μεταποιούμεθα ολόκληροι και θεοποιούμεθα από αυτά, παραδομένοι στη Χάρη του Κυρίου που μας θεοποιεί και μας αναπλάθει με την Αγιοπνευματική συνδρομή, ή προσερχόμαστε κυλισμένοι στα πάθη και σπιλωμένοι από την ακαθαρσία της αμαρτίας, οδηγούμεθα στην απώλεια, πράγμα που μας κατακαίει ολόκληρους, κατά τον Όσιο Νικήτα τον Στηθάτο;»
Τέλος ευχήθηκε Καλή Παναγία και Καλό Δεκαπενταύγουστο.
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.