Δύναμη στην ενημέρωση.... ποιότητα στην ψυχαγωγία

Πεντακόσιες εβδομηνταπέντε καταγγελίες στα νοσοκομεία της Κρήτης

ΕΛΛΑΔΑ / Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025, 14:00 / Συν 1

Προβλήματα στη λειτουργία των δημόσιων δομών Υγείας της Κρήτης, ανέδειξαν οι 575 καταγγελίες, που κατατέθηκαν το 2024 στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας.

Οι πολίτες έκαναν λόγο για δυσλειτουργίες στην τηλεφωνική και την ψηφιακή πλατφόρμα ραντεβού, έλλειψη ευγένειας, αδιαφορία, καθυστερήσεις ή και αναβολές στην περίθαλψη, ανεπαρκή στελέχωση, ακόμη και παραβίαση της λίστας χειρουργείων.

Παρά τον μεγάλο αριθμό παραπόνων, υπήρξαν και θετικές αναφορές, με 258 πολίτες να εκφράζουν την ικανοποίησή τους. Για την 7η ΥΠΕ Κρήτης, πέρα από τις 575 καταγγελίες, καταγράφηκαν 76 αιτήματα ή αναφορές, που δεν αποτελούσαν επίσημες καταγγελίες.

Σε πανελλαδικό επίπεδο, εξετάστηκαν και απαντήθηκαν 1.929 καταγγελίες, 115 παραπέμφθηκαν για περαιτέρω έρευνα και 53 διαβιβάστηκαν σε άλλες αρμόδιες αρχές, όπως η Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Συνολικά, 6.255 παρεμβάσεις έγιναν για την εξυπηρέτηση και υποστήριξη των πολιτών.

Η έκθεση επισημαίνει ότι το 45,1% των παραπόνων αφορά την αλληλεπίδραση ασθενών–προσωπικού, το 41,5% διοικητικές διαδικασίες και μόλις το 13,4% το κλινικό έργο.

Το περιεχόμενο των καταγγελιών

Οι καταγγελίες, γραπτές ή προφορικές, αφορούν μια μεγάλη γκάμα ζητημάτων που ταλαιπωρούν τους ασθενείς και δυσκολεύουν την πρόσβασή τους στις υπηρεσίες Υγείας. Τα περισσότερα παράπονα γίνονται εγγράφως και μεταξύ άλλων σχετίζονται με:

–Ανεπαρκή εξέταση ασθενούς, προβλήματα στον συντονισμό διάφορων ιατρικών πράξεων, ανεπαρκή ή ανεπιτυχή θεραπεία, προβλήματα από διοικητικές διαδικασίες.
-Ακόμη, λάθη ή καθυστερήσεις στην διάγνωση, λάθη στην συνταγογράφηση των φαρμάκων, ανεπάρκεια στην εμπειρία και τις ικανότητες του προσωπικού.

Επίσης, δυσλειτουργία στην διεκπεραίωση περιστατικών κατά την εφημερία, προβλήματα εφοδιασμού και ελλείψεις σε φάρμακα. Πολλά παράπονα αφορούν στην συμπεριφορά του προσωπικού.
Αδιαφορία, άρνηση συνεννόησης, συγκρούσεις, έλλειψη ευγένειας, έλλειψη σεβασμού στον λήπτη υγείας.

Ακόμη, προβλήματα προσβασιμότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες και στο προσωπικό, ανεπαρκή, μη έγκαιρη ή ελλειμματική επικοινωνία με τις υπηρεσίες του νοσοκομείου.

Τα προβλήματα στη διαχείριση των καταγγελιών

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, η 7η ΥΠΕ Κρήτης αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στα προβλήματα στη διαχείριση καταγγελιών και παραπόνων, τονίζοντας ότι υπάρχουν: – Δισταγμός των ασθενών για την υποβολή επώνυμων καταγγελιών και έκφραση επιφυλακτικότητας για την έκβαση της υπόθεσής τους.

– Υποβολή καταγγελιών με ασαφή και αόριστο περιεχόμενο, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη διαδικασία διερεύνησης.

– Ανεπαρκής ενημέρωση των ληπτών υπηρεσιών υγείας, σχετικά με τον ρόλο και τη λειτουργία του Γραφείου (ΠΔΛΥΥ) Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών.

– Έκφραση δυσαρέσκειας και εκνευρισμός από το καταγγελλόμενο προσωπικό. Καθυστέρηση στην ανταπόκριση των καταγγελλομένων και υπευθύνων Τμήματος για τη λήψη έγγραφης απάντησης από τους καταγγέλλοντες, λόγω φόρτου εργασίας και ενασχόλησής τους με τα πρωτεύοντα καθήκοντά τους.

– Υποστελέχωση του Γραφείου και ανάγκη εκπαίδευσης του προσωπικού του.

– Παράλειψη ενημέρωσής του για αλλαγές σε ενδονοσοκομειακές διαδικασίες, με αποτέλεσμα την παροχή λανθασμένων οδηγιών από το Γραφείο στον πολίτη.

– Δυσκολία στην εξυπηρέτηση των αλλοδαπών λόγω έλλειψης διερμηνέων.

Είχαν δίκιο μόνο οι… 7

Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι από τις συνολικά 630 καταγγελίες και αναφορές που έγιναν για τα νοσοκομεία της Κρήτης (575 καταγγελίες-76 αναφορές), διαπιστωμένες περιπτώσεις παραβίασης δικαιώματος λήπτη-λήπτριας υπηρεσιών Υγείας είναι μόλις οι… 7.

Πηγή: ΠΑΤΡΙΣ