Categories: ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καραμανλής: Υπεγράφη η σύμβαση σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ

Στην υπογραφή της σύμβασης σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, παρέστη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής. Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε παρουσία και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργου Καραγιάννη στα γραφεία της «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο κ. Καραμανλής δήλωσε: «Στην Ελλάδα ξέρετε καμία φορά συζητάμε για μεγαλεπήβολα σχέδια και μεγαλεπήβολα έργα, αλλά δεν τα κάνουμε ταυτόχρονα. Όσοι ζουν και δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή καταλαβαίνουν και καταλαβαίνουμε και όλοι στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι δεν υπάρχει η παραμικρή προοπτική το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει ένας πολύ σημαντικός εμπορευματικός κόμβος εάν δεν έχει οδική και σιδηροδρομική σύνδεση. Επομένως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Αυτό το έργο λοιπόν, το οποίο από το 2010 είχε κολλήσει, πλέον ξεκολλάει. Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση για να λυθεί αυτό το πρόβλημα. Είμαστε λοιπόν εδώ για να πούμε ότι μία τεράστια εκκρεμότητα παίρνει το δρόμο της και πολύ σύντομα θα ξεμπλοκάρουμε και τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι έτσι ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει ο κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Προηγουμένως πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα γραφεία της εταιρείας «Εγνατία Οδός ΑΕ», ενώ στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής επισκέφθηκε το Δημαρχείο Θεσσαλονίκης και συμμετείχε σε σύσκεψη με το Δήμαρχο, κ. Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Τα οφέλη του έργου

Με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ/ώρα.

Τα οφέλη θα είναι σημαντικά:

Πρώτον, θα αποσυμφορηθεί η δυτική είσοδος της Θεσσαλονίκης. Και αυτό καθώς τα οχήματα μεταφορών με κατεύθυνση το λιμάνι θα εκτρέπονται πριν τη συμβολή της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, με αποτέλεσμα την ομαλότερη και ασφαλέστερη ροή τους.

Δεύτερον, θα αποφορτιστεί το τοπικό οδικό δίκτυο από την κίνηση βαρέων φορτηγών και θα αποκατασταθεί η τοπική κυκλοφορία μεταξύ της οδού Καλοχωρίου με την ΠΑΘΕ και μεταξύ του 6ου προβλήτα με το Καλοχώρι.

Τρίτον, το έργο αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον της περιοχής. Εκτιμάται ότι θα αυξήσει τις αξίες των ακινήτων, θα τονώσει την απασχόληση και θα ενισχύσει την τάση αντικατάστασης δραστηριοτήτων με χαμηλές αποδόσεις από δραστηριότητες υψηλών αποδόσεων. Ιδιαίτερα αναμένεται να ωφελήσει η νέα σύνδεση τις μεταποιητικές εγκαταστάσεις της περιοχής, αφού θα διευκολύνει την άμεση πρόσβαση τους στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Τέταρτον, η νέα σύνδεση θα έχει άμεση και θετική επίδραση στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και ειδικότερα στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, στην προσέλκυση και ανάπτυξη κέντρων logistics, λόγω της προβλεπόμενης αναβάθμισης του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο της Βαλκανικής και της Ανατολικής Μεσογείου.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Το έργο σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο του Καλοχωρίου, έχει προϋπολογισμό ύψους 75 εκ ευρώ.

Παράλληλα, στο πλαίσιο του έργου αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου, με στόχο την βέλτιστη διαχείριση της κυκλοφορίας στο ιδιαίτερα επιβαρυμένο περιβάλλον της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) Καλοχωρίου και την αποκατάσταση της σύνδεσής της με το λιμάνι και την ΠΑΘΕ.

Αναλυτικότερα, η νέα οδική σύνδεση έχει μήκος 3,5 χλμ. περίπου, από τα οποία 1,4 χλμ. έχουν ήδη κατασκευασθεί.

Αναπτύσσεται επί οδογέφυρας αμφίδρομης κατεύθυνσης κατά το μεγαλύτερο της τμήμα και περιλαμβάνει:

– 6 μεγάλες γέφυρες
– Εργασίες ολοκλήρωσης ανωδομής
– Κατασκευή συνδετήριου κλάδου μεταξύ της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Καλοχωρίου και του αριστερού κλάδου της οδογέφυρας
– Κατασκευή οδικών τμημάτων των κλάδων εισόδου και εξόδου του κόμβου σύνδεσης της οδογέφυρας με την ΠΑΘΕ
– Αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου της ΒΙΠΕ Καλοχωρίου, καθώς και αναμόρφωση τμημάτων του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου της ΠΑΘΕ, με την κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων και του κυκλικού ισόπεδου κόμβου της οδού Καλοχωρίου.

hlektragr

Recent Posts

Λουτράκι: 𝚱ολυμβητικοί 𝚨γώνες «𝟑𝛐 𝚱ύπελλο 𝚰ωάννης 𝚲αζαρίδης»

Ο Α.Ο Ποσειδών Λουτρακίου, διοργανώνει για τρίτη χρονιά τους αγώνες Προαγωνιστικών και ΜΙΝΙ Κατηγοριών με…

11 ώρες ago

Κηφισιά: Πόρτα σχολείου καταπλάκωσε μαθητές – Στο νοσοκομείο μαθητής

Σοβαρό ατύχημα σημειώθηκε σtτ σχολείο της Κηφισιάς, όταν, κατά την διάρκεια των εργασιών, πόρτα καταπλάκωσε…

11 ώρες ago

Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης: Μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας σήμερα 21 Μαΐου

Ο Μέγας Κωνσταντίνος Γενέτειρα πόλη του Μεγάλου Κωνσταντίνου αναφέρεται τόσο η Ταρσός της Κιλικίας όσο…

14 ώρες ago

Συνάντηση όλων των Επαγγελματιών Ξενοδόχων και Επισιτιστών του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2024

Ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας, κος Κανάκης Μιχάλης, προσκαλεί όλους τους Επαγγελματίες Ξενοδόχους και Επισιτιστές που…

14 ώρες ago

Φεστιβάλ ΑΡΙΣΤΟΝΑΥΤΕΣ 2024 | Συναυλία με Pan Pan x Years of Youth

Συναυλία με Pan Pan x Years of Youth, μουσική, χορός, ανιμέισον, ποίηση, VR, εκθέσεις, προβολές,…

14 ώρες ago

Δήμος Κορινθίων – Ημερίδα ενημέρωσης με θέμα: «Κλιματική αλλαγή, αιτίες, συνέπειες και τρόποι περιορισμού του φαινομένου»

Την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024 στις 10:00 π.μ. στο θεατράκι του Δημαρχείου (Κολιάτσου 32, Κόρινθος)…

15 ώρες ago