ΝΕΑ

Σοκαριστικό: O λόγος που τα τρένα δεν έχουν ζώνες ασφαλείας!

Πρόκειται για ένα ερώτημα που έχει απασχολήσει έντονα τους ειδικούς σε θέματα ασφαλείας τα οποία αφορούν τις χερσαίες μεταφορές και επανέρχεται με μεγάλη ένταση κάθε φορά που συμβαίνει ένα δυστύχημα πάνω σε ράγες, όπως αυτό το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τώρα, που σημάδεψε για πάντα τις καρδιές των Ελλήνων. Στα αυτοκίνητα οι ζώνες ασφαλείας είναι υποχρεωτικές, θωρακίζοντας τους επιβάτες σε περίπτωση ενός τροχαίου ατυχήματος. Αυτός ο σωτήριος μηχανισμός είναι επίσης υποχρεωτικός στα αεροπλάνα.

 

Η συντριπτική πλειονότητα, ωστόσο, των ερευνών καταλήγουν ότι σε περίπτωση σύγκρουσης ή εκτροχιασμού ενός συρμού, οι ζώνες όχι μόνο δεν θα προστάτευαν τους επιβάτες, αλλά θα αποτελούσαν και αιτία απώλειας περισσότερων ζωών.

Μία από τις πιο ενδελεχείς έρευνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας διήρκησε πέντε χρόνια και διεξήχθη από το Συμβούλιο Ασφάλειας και Προτύπων Σιδηροδρόμων της Βρετανίας (2007), το οποίο μελέτησε έξι σιδηροδρομικά ατυχήματα που σημειώθηκαν μεταξύ 1996 και 2004.

Αρχικά, μία προσομοίωση σύγκρουσης τρένου με ανδρείκελα που «φορούσαν» ζώνες που αγκαλιάζουν τη μέση (βλ. αεροπλάνα) έδειξε ότι τα ανδρείκελα περιστράφηκαν με τέτοια δύναμη που οι σοβαροί τραυματισμοί στον αυχένα ήταν αναπόφευκτοι.

Όταν χρησιμοποιήθηκαν ζώνες τριών σημείων, τα αποτελέσματα ήταν πιο ενθαρρυντικά, μιας και κατάφεραν να συγκρατήσουν τους επιβάτες στη θέση τους. Στον αντίποδα, η ενσωμάτωση τέτοιους είδους ζωνών απαιτεί αλλαγές στον σχεδιασμό των καθισμάτων ώστε να καταστούν πιο άκαμπτα. Ένα άκαμπτο κάθισμα, ωστόσο, μπορεί να αποδειχθεί θανατηφόρο σε περίπτωση που προσκρούσει σε αυτό ένας επιβάτης ο οποίος δεν κάνει χρήση της ζώνης ασφαλείας.

Ακόμα, όμως, και αν όλοι φορούσαν ζώνες ασφαλείας, η έρευνα έδειξε ότι οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές θα ήταν μεγαλύτερες. Ειδικότερα, στα έξι ατυχήματα που εξετάστηκαν από το Συμβούλιο Ασφάλειας και Προτύπων Σιδηροδρόμων της Βρετανίας, τη ζωή τους έχασαν συνολικά 11 άνθρωποι. Το υπολογιστικό σύστημα μοντελοποίησης, ωστόσο, έδειξε ότι αν φορούσαν ζώνες όλοι οι επιβάτες, ο αριθμός των νεκρών θα έφτανε τους 88, δηλαδή θα ήταν οκτώ φορές μεγαλύτερος.

Διαβάστε την συνέχεια στο Youweekly.gr 

hlektragr

Recent Posts

Με την υποστήριξη της Περιφέρειας το TSATOUMAS STREET LONG JUMP στην Καλαμάτα

Με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ο Γ.Σ. ΑΚΡΙΤΑΣ 2016 διοργανώνει στις 21 Μαΐου το…

11 ώρες ago

Δήμος Κορινθίων: Ξεκινούν δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού

Ο 𝝙ή𝝻𝝾ς 𝝟𝝾𝞀𝝸𝝼𝝷ί𝞈𝝼 πέτυχε την ένταξη και χρηματοδότησή του 𝞂𝝴 𝝿𝝾𝞂𝝾𝞂𝞃ό 𝟭𝟬𝟬% με το ποσό…

11 ώρες ago

Με την υποστήριξη της Περιφέρειας η εκδήλωση ιστορικής αναδρομής με τίτλο: 1974-2024 πενήντα χρόνια από την εισβολή «Το Νεύμα του Αγαπήνορα»

Με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση ιστορικής αναδρομής μουσικοφιλολογικού αναλογίου με τίτλο:…

12 ώρες ago

Ευρείες αστυνομικές επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου

Συνελήφθησαν -39- άτομα, προσήχθησαν -79- και έγινε έλεγχος σε -1.132- Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε -803-…

12 ώρες ago

Συνεχίζει τη λειτουργία του το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων στην πόλη της Καλαμάτας

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχού, εντάχθηκε στο πρόγραμμα “Πελοπόννησος 2021-2027” η πράξη Κέντρου…

13 ώρες ago

Στοχευμένη αστυνομική επιχείρηση πραγματοποιήθηκε στη Μεσσηνία

Στοχευμένη αστυνομική επιχείρηση πραγματοποιήθηκε στη Μεσσηνία Στο πλαίσιο της επιχείρησης συνελήφθησαν -19- άτομα Κατασχέθηκαν, μεταξύ…

13 ώρες ago