ΝΕΑ

Θεσσαλονίκη: Δόθηκε η προέγκριση της οικοδομικής άδειας για το Μουσείο Ολοκαυτώματος

Θεσσαλονίκη: Σε τροχιά εκκίνησης τίθεται το έργο της κατασκευής του Μουσείου Ολοκαυτώματος, καθώς, όπως έκανε γνωστό ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, δόθηκε η προέγκριση της οικοδομικής άδειας, που ανοίγει τον δρόμο, για να προχωρήσει. Παράλληλα με την κατασκευή του Μουσείου Ολοκαυτώματος, ο σχεδιασμός του Δήμου Θεσσαλονίκης προβλέπει τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου 100 στρεμμάτων στην ευρύτερη περιοχή, το οποίο θα περιλαμβάνει τμήμα της διαδρομής που ακολουθεί η Πορεία Μνήμης.

 

 

 

Το πράσινο φως έλαβε το Προεδρικό Διάταγμα για την ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης.
«Μια ακόμη δέσμευση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ένα χρέος προς την Ισραηλιτική Κοινότητα της πόλης μας, τον φίλο Ισραηλιτικό λαό και τους απανταχού Εβραίους, μπαίνει στα σκαριά. Ένα έργο υψηλού συμβολισμού και διεθνούς εμβέλειας, το οποίο θα συμβάλλει στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης του Ολοκαυτώματος αλλά και στην αναβάθμιση της δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, μπήκε στην επόμενη φάση. Εγκρίθηκε το Προεδρικό Διάταγμα για το Μουσείο Ολοκαυτώματος και η κυβέρνηση αποδεικνύει, για άλλη μία φορά, ότι μιλά με έργα κι όχι με λόγια», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Θεσσαλονίκη: Συνεργασία με την Ισραηλιτική Κοινότητα

«Η εξέλιξη αυτή, για την οποία συνεργαστήκαμε με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, κ. Παναγιώτη Πικραμμένο, ώστε να υλοποιηθεί, βήμα – βήμα, ένα έργο υψηλού συμβολισμού και διεθνούς εμβέλειας, αλλά και με τον Υφυπουργό Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Νικόλαο Ταγαρά και τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη, αποδεικνύει την απόφασή μας να προωθήσουμε, το ταχύτερο δυνατό, σε συνεργασία με την Ισραηλιτική Κοινότητα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, ένα από τα μεγαλύτερα και εμβληματικότερα Μουσεία Ολοκαυτώματος σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι χρέος στο οποίο ανταποκρινόμαστε με σεβασμό στο χθες και συναίσθηση ευθύνης για το αύριο”, δήλωσε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, μετά την έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος για το Μουσείο Ολοκαυτώματος της Θεσσαλονίκης», συνεχίζει ο Στ. Καλαφάτης.

Υπενθυμίζει, δε, ότι «Το έργο του Μουσείου Ολοκαυτώματος αποτελεί πρωτοβουλία της Ελληνικής Κυβέρνησης, του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης. Κύριος του έργου θα είναι το ΝΠΔΔ Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης, ενεργώντας για λογαριασμό του Μουσείου Ολοκαυτώματος Θεσσαλονίκης».

Επίσης, στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως «Εξαρχής η χωροθέτηση του Μουσείου είχε συμφωνηθεί να γίνει στη Δυτική Πλευρά της Θεσσαλονίκης και μάλιστα πλησίον του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού, δεδομένης της σημαντικής ιστορικής και συνειρμικής σύνδεσης και μνήμης του Εβραϊκού πληθυσμού της Θεσσαλονίκης με τις σιδηροδρομικές αποστολές και τη μεταφορά τους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης της Πολωνίας το 1943».

Πλέον, «το Προεδρικό διάταγμα με αριθμ. ΦΕΚ 850/Δ΄/18-11-2022, που τροποποιεί το παλαιότερο πολεοδομικό καθεστώς της περιοχής εγκρίνει το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο σε έκταση εμβαδού 3.166 τ.μ., ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ, στην περιοχή του Εμπορευματικού Σταθμού Θεσσαλονίκης του Δήμου Θεσσαλονίκης με τον καθορισμό ενός οικοδομικού τετραγώνου – οικοδομήσιμου χώρου, ενός κοινόχρηστου χώρου εμβαδού 3.166 τμ, ενός υπαίθριου χώρου στάθμευσης εμβαδού 2.488,52 τμ, λοιπών κοινόχρηστων χώρων συνολικού εμβαδού 2.488,52 τμ και πεζοδρόμων, καθώς και τη διεύρυνση της οδού Κωλέττη εις βάρος του ΚΧ εμβαδού 3.166 τμ, ώστε το ελάχιστο ενιαίο πλάτος της να είναι 21,00 μ., καθώς και την τροποποίηση τμήματος της ρυμοτομικής γραμμής του Εμπορικού Σταθμού.

Στον οικοδομήσιμο χώρο επιτρέπεται μόνο η ειδική χρήση “Πολιτιστικές εγκαταστάσεις” (α/α 6, του άρθρου 1 του π.σ. 59/2018). Στο πρόσωπο του οικοδομικού τετραγώνου-οικοδομήσιμου χώρου προβλέπεται να κατασκευαστεί προκήπιο πλάτους πέντε και έξι μέτρων».

Θεσσαλονίκη – Οι όροι και περιορισμοί δόμησης του οικοδομήσιμου χώρου ορίζονται ως εξής:

– Συντελεστής Δόμησης: 2,4

– Επιτρεπόμενη Κάλυψη: 40% της επιφάνειάς του.

– Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος 32 μ.(βάσει του ν.3891/2010 και ν.4254/2014 ως ειδικό κτίριο που συνδέεται με την ιστορία του σιδηρόδρομου).

– Προκήπιο: έξι και πέντε μέτρα

– Υποχρεωτική στάθμευση σύμφωνα με το Π.Δ. 350/1996 (Α’ 230) και την παρ. 5 του άρθρου 43 του ν. 4801/2021 (Α’ 83), καταλήγει η ανακοίνωση του Στ. Καλαφάτη.

hlektragr

Recent Posts

Δήμος Ξυλοκάστρου : Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Βάδην 10χλμ το Σάββατο 11 Μαΐου 2024.

Με υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι ο Δήμος μας φιλοξενεί το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Βάδην 10χλμ το Σάββατο…

16 ώρες ago

Λουτράκι: Απόπειρα βιασμού 17χρονης από 30χρονο – Την άρπαξε από τα μαλλιά

Μάχη για να ξεφύγει από τα χέρια του επίδοξου βιαστή της έδωσε μία 17χρονη στο…

16 ώρες ago

Κόρινθος: Τον πιάσανε να κλέβει μπαταρίες

Συνελήφθη την Τρίτη 7 Μαΐου το μεσημέρι, στην Κόρινθο, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Κορίνθου,…

16 ώρες ago

Επιμελητήριο Κορινθίας – Πρόσκληση σε εκδήλωση

Το Επιμελητήριο Κορινθίας σας προσκαλεί στην εκδήλωση με τίτλο: “Δεν είναι αγάπη ο πόνος και…

16 ώρες ago

Παρουσίαση χορών παραδοσιακών χορών της Λαμπρής διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λουτρακίου

Κυριακή 12 Μαΐου 2024 (Κυριακή του Θωμά) Ι.Ν Παναγίας Γιάτρισσας, Λουτράκι

16 ώρες ago

Συνδιοργανώτρια του Διεθνούς νεανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Κορίνθου η Περιφέρεια Πελοποννήσου

Συνδιοργανώτρια του Διεθνούς νεανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Κορίνθου με τίτλο «Το Αρχαίο Δράμα στην Εκπαίδευση…

16 ώρες ago