Βαρβιτσιώτης: «Χρειάζεται επικαιροποίηση της Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων»

Την αναθεώρηση της λιμενικής διακυβέρνησης μέσω διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες, μετά τις δημοτικές εκλογές, προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής, για την Κύρωση της Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.» και «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.».

 

Ειδικότερα ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι υπάρχουν λιμάνια διαφορετικών ταχυτήτων, εστιάζοντας στην ανάγκη εκσυγχρονισμού αυτού του πλαισίου, μέσω της επικαιροποίησης της Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων αλλά και της χάραξης πολιτικής ως προς την καλύτερη διαχείριση των λιμένων «η οποία θα τους καταστήσει πιο αποδοτικούς για τις τοπικές κοινωνίες και για την ενίσχυση των οικονομικών δραστηριοτήτων».

Σε ό,τι αφορά την Κύρωση της Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΗΓ ΑΕ την χαρακτήρισε εξαιρετικά επωφελή για τα εθνικά συμφέροντα, τον Έλληνα φορολογούμενο και για τα δημόσια οικονομικά, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «θα εισπράξουμε 85 εκατ. ευρώ για 39 χρόνια, για το 67% των μετοχών αλλά και το 3,5% του τζίρου». Και θα εισπράττουμε και από όλες τις άλλες παρεχόμενες υπηρεσίες, ιδιαίτερα δε, μετά τις σημαντικές επενδύσεις που αναλαμβάνει ο επενδυτής να κάνει, υλοποιώντας το λεγόμενο «Master Plan Επέκτασης του Λιμανιού», το οποίο περιλαμβάνει συνολικές επενδύσεις 35 εκατ. ευρώ».

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επεσήμανε ότι «οι δημόσιες υποδομές, οι οποίες δεν πωλούνται και δεν εκχωρούνται στον ιδιώτη, παραμένουν στην κυριότητα του κράτους, αλλάζοντας όμως μορφή διαχείρισης και διοίκησης, μέσα από τη συμμετοχή ιδιώτη στην εταιρεία που διαχειρίζεται αυτές τις δημόσιες υποδομές» και ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει ένας τρόπος αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας αλλά πολλοί και κατά περίπτωση επιλέγουμε αυτόν που είναι πιο πρόσφορος».

 

Συνεχίζοντας την ομιλία του ο κ. Βαρβιτσιώτης έκανε γνωστό ότι, στο Master Plan του λιμένα Ηγουμενίτσας έχει ενταχθεί η μεγάλη επένδυση που χρειάζεται για να μπουν οι ηλεκτρικές συνδέσεις, «ώστε το πλοίο όταν είναι αγκυροβολημένο να μην χρησιμοποιεί τις γεννήτριες και να μολύνει την ατμόσφαιρα, υποβαθμίζοντας τη ζωή των περιοίκων και των κατοίκων». Και πρόσθεσε πως «η αποκρατικοποίηση που γίνεται στον οργανισμό Λιμένα Ηγουμενίτσας και όχι στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο παραμένει σαν δημόσια περιουσία, είναι στη σωστή κατεύθυνση».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Υπουργός υποστήριξε ότι «ως Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θέλουμε προοπτικές ανάπτυξης για όλα τα λιμάνια».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ