Στις… ράγες έργα για τον σιδηρόδρομο

Ορυμαγδός σιδηροδρομικών έργων αλλάζει άρδην την εικόνα του τρένου σε όλη τη χώρα. Ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση έως τον Βόλο, επί θύραις μπαίνει ο νέος σταθμός στο Κρυονέρι και το 2023 ξεκινά το μεγάλο έργο για την υποδομή στο τμήμα ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ.

 

Ειδικότερα στις 4 Μαΐου θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της Intrakat για την ηλεκτροκίνηση Λάρισας-Βόλου, η οποία περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου-ΒΙΠΕ-Βόλος. Με την τελεσφόρηση του έργου θα παραδοθούν πλήρως κατασκευασμένα 61,5 χλμ. περίπου συστημάτων σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης ETCS L1 και ηλεκτροκίνησης, τύπου trolley, στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου.

Ετσι η διαδρομή ανάμεσα στον Βόλο και τη Λάρισα, μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις, θα μειωθεί στα 40 λεπτά και παράλληλα θα λειτουργήσει και η προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου και Θεσσαλονίκης, με συνολικό χρόνο διαδρομής 1 ώρα και 40 λεπτά.

Σημειώνεται ότι στα έργα περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, από τον Σ.Σ. Λατομείου έως τον Σ.Σ. Βόλου, μήκους 10,5 χλμ., προς αντικατάσταση της παλιάς μετρικής γραμμής. Επίσης, θα κατασκευαστεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙΠΕ. Η κατασκευαστική περίοδος τοποθετείται στα 3 χρόνια.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».

» Κρυονέρι

Εν τω μεταξύ, θέμα ημερών είναι να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου σταθμού του προαστιακού της Αθήνας στο Κρυονέρι. Με απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ δεσμεύτηκε ποσό 7,3 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) για να προχωρήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού, ενώ το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Στόχος είναι να προχωρήσει το καλοκαίρι η δημοπράτηση του έργου και το 2023 να ξεκινήσει η κατασκευή του. Ο σταθμός αποτελεί εδώ και χρόνια σταθερό αίτημα των φορέων της περιοχής καθώς με τη λειτουργία του θα εξυπηρετήσει χιλιάδες επιβάτες καθημερινά.

Η εξασφάλιση του απαιτούμενου ποσού χωρίστηκε σε 5 εκατ. ευρώ για το 2023 και 2,3 εκατ. ευρώ για το 2024. Η λειτουργία του σταθμού εκτιμάται ότι θα είναι εφικτή το 2025. Αυτό φυσικά αν δεν υπάρξουν επιπρόσθετες καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού και της κατασκευής του έργου.

Υπογραμμίζεται ότι ο σταθμός Κρυονερίου θα ενταχθεί στο προαστιακό δρομολόγιο Πειραιάς-Χαλκίδα. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί ενδιάμεσα στους σταθμούς της Δεκέλειας και του Αγίου Στεφάνου.

Με τον νέο σταθμό ο Δήμος Διονύσου με πληθυσμό 40.000 κατοίκων θα διαθέτει δύο προαστιακούς σταθμούς στα διοικητικά του όρια. Θα εξυπηρετεί το σύνολο του δήμου που στα όριά του είναι επίσης οι περιοχές της Ανοιξης, της Δροσιάς, της Σταμάτας, της Ροδόπολης και του Διονύσου.

» ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ

Η ΕΡΓΟΣΕ παράλληλα έχει σε μελέτες ένα μεγάλο έργο που αφορά στην αναβάθμιση της υποδομής στο τμήμα ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ. Πρόκειται για μια απαραίτητη παρέμβαση μιας και τα σημερινά χαρακτηριστικά της σιδηροδρομικής γραμμής δεν επιτρέπουν στα διερχόμενα τρένα υψηλές ταχύτητες. Το έργο εντάσσεται στον ευρύτερο προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στο συγκεκριμένο τμήμα εντοπίζεται πρόβλημα στην υποδομή των γραμμών σε μήκος 52 χλμ. (από το Μενίδι μέχρι και την Οινόη) με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανασχέσεις στην ταχύτητα των διερχόμενων επιβατικών και εμπορευματικών τρένων, άρα και συνολικότερα καθυστερήσεις. Να σημειωθεί ότι για την εκτέλεση του έργου δεν απαιτείται η διακοπή της γραμμής.

Ποιες είναι οι παρεμβάσεις

Σήμερα σύμφωνα με πληροφορίες η ανώτατη ταχύτητα στο τμήμα αυτό είναι μόλις 85 χλμ./ώρα. Βασικό αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης υποδομής, ώστε να βελτιωθεί/αποκατασταθεί η φέρουσα ικανότητα, να εξασφαλιστεί ικανό εύρος για την κατασκευή της νέας επιδομής και να αναβαθμιστεί το περιτύπωμα της σιδηροδρομικής γραμμής σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και πρότυπα, ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της διαλειτουργικότητας.

Επίσης προβλέπεται δημιουργία νέων γραμμών υπέρβασης ειδικά για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου, σύμφωνα με τις ισχύουσες ΤΠΔ. Θα γίνει ανακατασκευή της σήραγγας στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, ώστε να εξασφαλισθεί το αναγκαίο περιτύπωμα για την κυκλοφορία εμπορευματικών συρμών διευρυμένου εύρους.

Μεταφορά της στάσης Οινοφύτων: Προβλέπεται η ανακαίνιση του κομβικού Σ.Σ. Οινόης με αναδιάταξη, ανάπτυξη και εφαρμογή νέας βελτιωμένης γραμμολογίας ενώ θα γίνει μεταφορά της στάσης Οινοφύτων.

Επίσης θα κατασκευαστεί άνω οδική διάβαση πλησίον του Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου και νέο εμπορικό κρηπίδωμα εντός του Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου. Θα αντικατασταθεί η υφιστάμενη επιδομής στο τμήμα, με στόχο τη βελτίωση της επιχειρησιακής κατάστασης της γραμμής.

Επιπλέον των ανωτέρω και εκτός τμήματος Σ.Σ. ΣΚΑ-Σ.Σ. Οινόη, προβλέπεται η μελέτη κατασκευής νέας πεζοδιάβασης και κάτω διάβασης οχημάτων στον υφιστάμενο Σ.Σ. Αλιάρτου (βρίσκεται περί τα 48 χλμ. μετά τον Σ.Σ. Οινόης) για τη βελτίωση της ασφάλειας της κυκλοφορίας.

» Παλαιφάρσαλος-Καλαμπάκα

Οριστικά στην ΑΒΑΞ κλείδωσε το έργο ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε το δεύτερο πρακτικό του διαγωνισμού και πλέον ο διαγωνισμός περνά στο επόμενο στάδιο που είναι ο έλεγχος των δικαιολογητικών. Επόμενο στάδιο του διαγωνισμού είναι η έγκριση όλων των δικαιολογητικών και στη συνέχεια να σταλεί η σύμβαση προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός θα πρέπει το έργο να παρουσιαστεί στη Βουλή και φυσικά να υπογραφεί. Μαζί με το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα-Βόλος αποτελούν τα δύο έργα που θα αναβαθμίσουν τον θεσσαλικό σιδηρόδρομο και θα ενισχύσουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην ευρύτερη περιοχή.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ