ΠΑΙΔΕΙΑ

Έρευνα: Οι μαθητές έχασαν πάνω από το 1/3 ενός έτους μάθησης, εξαιτίας της πανδημίας, ιδίως στα μαθηματικά

Στη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 οι μαθητές βίωσαν καθυστερήσεις στη μαθησιακή διαδικασία, απώλεια γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 35% – δηλαδή πάνω από το ένα τρίτο – ενός σχολικού έτους. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα που ανέλυσε στοιχεία από πολλές χώρες και εκτιμά ότι, από όλα τα μαθήματα, το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό στα μαθηματικά.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Μπαστιάν Μπετχόιζερ της σχολής Sciences Po του Παρισιού, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα ανθρώπινης συμπεριφοράς “Nature Human Behaviour”, πραγματοποίησαν μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση 42 ερευνών της περιόδου Μαρτίου 2020-Αυγούστου 2022 από 15 χώρες (Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Κολομβία, Δανία, Γερμανία, Ιταλία, Μεξικό, Ολλανδία, Ν.Αφρική, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Βρετανία και ΗΠΑ).

Η μελέτη βρήκε ότι η μαθησιακή διαδικασία επιβραδύνθηκε εν μέσω της πανδημίας και ότι τα μαθησιακά ελλείμματα επέμεναν τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2022, δηλαδή είχαν διαρκέσει τουλάχιστον δυόμισι χρόνια. Η υστέρηση των μαθητών ήταν μεγαλύτερη στα μαθηματικά σε σχέση με τη γλώσσα. Ακόμη διαπιστώθηκε ότι οι προϋπάρχουσες μαθησιακές ανισότητες μεταξύ των μαθητών, κυρίως μεταξύ εκείνων από οικογένειες πλουσιότερες και φτωχότερες, επιδεινώθηκαν εξαιτίας των “λοκντάουν” και της πανδημίας.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι παρόλο που τα μαθησιακά ελλείμματα εμφανίστηκαν πολύ νωρίς στη διάρκεια της πανδημίας, είναι αξιοσημείωτο ότι δεν έκλεισαν, αντίθετα σε κάποιες περιπτώσεις διευρύνθηκαν, με το πέρασμα του χρόνου. Γι’ αυτό επισημαίνουν την ανάγκη λήψη πρωτοβουλιών, ώστε να κλείσουν αυτά τα ελλείμματα στη μάθηση και να μην διαιωνίζονται. Αυτό, μεταξύ άλλων, όπως αναφέρουν, σημαίνει επιπρόσθετη σχολική υποστήριξη στα παιδιά που έχασαν το περισσότερο μαθησιακό έδαφος στη διάρκεια της πανδημίας.

Η νέα μελέτη εκτιμά ότι το 95% των μαθητών παγκοσμίως – δηλαδή σχεδόν όλοι – επηρεάστηκαν αρνητικά από το αναγκαστικό κλείσιμο των σχολείων και τα άλλα περιοριστικά μέτρα. Η απώλεια ωρών διδασκαλίας, η υποχρεωτική υβριδική ή εξ αποστάσεως διδασκαλία, η περιορισμένη μάθηση πρόσωπο-με-πρόσωπο, αλλά και η μειωμένη φυσική άσκηση, καθώς και η οικονομική αβεβαιότητα πολλών οικογενειών, που επηρέασε ιδιαίτερα τα παιδιά από οικογένειες χαμηλότερου εισοδήματος, λειτούργησαν αρνητικά για τη μάθηση.

hlektragr

Recent Posts

Στοχευμένη αστυνομική επιχείρηση πραγματοποιήθηκε στην Κορινθία – Συνελήφθησαν 8 άτομα

Στο πλαίσιο της επιχείρησης συνελήφθησαν -8- άτομα Στο πλαίσιο της πρόληψης και της καταστολής εγκληματικών…

12 ώρες ago

Δώρο Πάσχα: Πως υπολογίζεται on line με ειδική εφαρμογή – Έως την Μεγάλη Τετάρτη η καταβολή του

Η Γ.Σ.Ε.Ε. και το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων της Συνομοσπονδίας (ΚΕ.Π.Ε.Α./ΓΣΕΕ) μέσα από μια…

12 ώρες ago

Παιδικές κατασκηνώσεις ΔΥΠΑ: Τη Μεγάλη Τετάρτη ξεκινούν οι αιτήσεις για τα 70.000 voucher

Ξεκινά αύριο (29.4.2024) Μεγάλη Τετάρτη και ώρα 11:00 η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων δικαιούχων και παρόχων…

12 ώρες ago

Καιρός Πάσχα: Δύο τα σενάρια – Τι να περιμένουμε Μεγάλο Σάββατο και Κυριακή του Πάσχα

Ο μετεωρολόγος, Γιώργος Τσατραφύλλιας, κάνει λόγο για δύο επικρατέστερα σενάρια για τον καιρό του Μεγάλου…

12 ώρες ago

Ενημέρωση για τις αγροτοδασικές πυρκαγιές του τελευταίου 24ωρου

Από Ω/18:00/27-04-2024 έως Ω/18:00/28-04-2024 εκδηλώθηκαν 29 αγροτοδασικές πυρκαγιές. Από αυτές, οι 26 αντιμετωπίστηκαν άμεσα, στο…

15 ώρες ago

Υπογραφή σύμβασης ανόρυξης γεώτρησης στην Π.Ε. Κορινθίας

Υπεγράφη η σύμβαση ανόρυξης γεώτρησης ΤΟΕΒ Πασίου, προϋπολογισμού 74.400,00 ευρώ, στα γραφεία της Π.Ε. Κοριθνίας,…

17 ώρες ago