ΕΛΛΑΔΑ

Τα σουβλάκια χάνουν τη μάχη από σάντουιτς και μπέργκερ

«Ψήφο εμπιστοσύνης» στα fast food δίνουν οι Ελληνες καταναλωτές, καθώς παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις (οικονομική, υγειονομική και ενεργειακή) η εγχώρια αγορά αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς.

Σε ό,τι αφορά τα φαγητά που προτιμούν να αγοράζουν απ’ έξω, σύμφωνα με μελέτη της ICAP CRIF, τη μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων κατέγραψαν την περίοδο 2020-2021 τα σνακ και τα σάντουιτς (+13,5%), ακολούθησαν τα μπέργκερ (+6%) και η πίτσα (+5%), ενώ θετικό πρόσημο παρουσίασαν και άλλες κατηγορίες, όπως το σουβλάκι.Η εγχώρια αγορά εστίασης μέσω των οργανωμένων αλυσίδων καταστημάτων γρήγορης εξυπηρέτησης κατέγραψε ανοδική πορεία την περίοδο 2016-2019 με μέσο ετήσιο ρυθμό 5,2%, όπως αναφέρει η διευθύντρια Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, Σταματίνα Παντελαίου, και προσθέτει ότι η μεταβολή αυτή ήταν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης, της επέκτασης του δικτύου καταστημάτων ορισμένων αλυσίδων, αλλά και της εισόδου νέων στον κλάδο.

Ωστόσο, η εμφάνιση του κορονοϊού από τα μέσα Μαρτίου του 2020 ανέτρεψε τη θετική πορεία των προηγούμενων ετών, καθώς τα lockdowns και οι περιορισμοί των μετακινήσεων κράτησαν κλειστά τα εστιατόρια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στο πλαίσιο αυτό, η συνολική αξία της αγοράς υποχώρησε σημαντικά κατά 18%, αν και το delivery μετρίασε, σε ένα βαθμό, τις συνολικές απώλειες ορισμένων αλυσίδων του κλάδου.

Στη συνέχεια, με την άρση των περιοριστικών μέτρων και τη σταδιακή ομαλοποίηση της αγοράς από τα μέσα σχεδόν του 2021, αλλά και με την ανάκαμψη του τουρισμού, ο κλάδος άρχισε να ανακτά το χαμένο έδαφος. Ετσι, οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων fast food αυξήθηκαν κατά 8,5% το 2021 σε σχέση με το 2020, χωρίς όμως να επιστρέφουν στα προ πανδημίας επίπεδα. Πάντως και για το 2022, και κόντρα στην ενεργειακή κρίση και την εκτόξευση του πληθωρισμού, εκτιμάται ότι η αγορά θα αυξηθεί περαιτέρω με ρυθμό της τάξεως του 6%.

Σχετικά με την κατανομή της αγοράς ανά κατηγορία καταστημάτων, το μεγαλύτερο ποσοστό στις συνολικές πωλήσεις του κλάδου καταλαμβάνει διαχρονικά η κατηγορία σνακ και σάντουιτς με το ποσοστό της να ανέρχεται στο 37,6%. Ακολουθεί η κατηγορία μπέργκερ με μερίδιο 27,4% και έπεται η πίτσα με ποσοστό 22,1%. Οι λοιπές αλυσίδες (καταστήματα που προσφέρουν είδη με βάση το κοτόπουλο, την κρέπα, τα ντόνατς κ.λπ.) ελέγχουν περίπου το 10% της αγοράς.

Σύμφωνα με την Ελένη Δεμερτζή, senior manager της Διεύθυνσης Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων 29 αλυσίδων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέρχεται σε 1.231. Οι αλυσίδες της κατηγορίας σνακ-σάντουιτς εκμεταλλεύονται τα περισσότερα καταστήματα (500), οι αλυσίδες μπέργκερ αριθμούν 171 και ακολουθούν οι αλυσίδες πίτσα με 208. Μάλιστα, σχεδόν 7 στα 10 καταστήματα των εν λόγω αλυσίδων βρίσκονται στην Αττική.

hlektragr

Recent Posts

Πανελλήνιες 2024: Το πρόγραμμα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024, ενώ σήμερα ολοκληρώνονται οι…

2 ώρες ago

Δήμος Κορινθίων: Κοινωνική Πολιτική στην Πράξη

Η νέα Δημοτική Αρχή πιστή στις δεσμεύσεις του Δημάρχου Νίκου Σταυρέλη συνεχίζει με μια ακόμα…

2 ώρες ago

Το νέο ΔΣ του Τουριστικού Οργανισμού Λουτρακίου

Σε συνέχεια των Αποφάσεων της 11ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης και κατόπιν πρόσκλησης συνήλθαν σε συνεδρίαση…

3 ώρες ago

Λουτράκι: Εθελοντική στείρωση αδέσποτων γατιών, το Σάββατο 1 & την Κυριακή 2 Ιουνίου

Σάββατο1 & Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 Club Hotel Casino Loutraki Με την συμμετοχή των: ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ…

3 ώρες ago

Mε την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου οι Διεθνείς Αγώνες Πρακτικής Σκοποβολής Canal Challenge στην Κόρινθο

Ο Όμιλος Αθλητικής Σκοποβολής Κορινθίας (ΟΑΣΚ) διοργανώνει τον Διεθνή Αγώνα Πρακτικής Σκοποβολής CANAL CHALLENGE που…

3 ώρες ago

Ποδηλατοβόλτα στην Κόρινθο

Συμμετέχοντας στον εορτασμό για την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου που είναι η 3η Ιουνίου, ο Δήμος…

4 ώρες ago