ΕΛΛΑΔΑ

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 4,5% στο εννεάμηνο του 2022

Εμφανής είναι η επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στην κατανάλωση των προϊόντων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.

Το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2022 ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε 4,5%, γεγονός που οφείλεται στις ανατιμήσεις και όχι στην αύξηση της ζήτησης. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στα 6,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 από 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4% στο εννεάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία της IRI στις συγκρίσεις ανά μήνα είναι ότι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1% σε σχέση με τον περυσινό Σεπτέμβριο. Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων τον Σεπτέμβριο ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,3%.

Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 15,9% στο εννεάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 12,8%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο εννεάμηνο αυξήθηκε 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,5%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,9%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,7%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,6%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,5%).

Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (10,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (10,5%) και στα γαλακτοκομικά (9,3%).

hlektragr

Recent Posts

Καιρός: Αφρικανική σκόνη, λασποβροχές και άνοδος της θερμοκρασίας

  Καιρός: Η πρόγνωση για Σάββατο και Κυριακή Σάββατο 18/5 Αρχικά γενικά αίθριος καιρός, βαθμιαία…

2 ώρες ago

Οδηγίες Προφύλαξης για την Αφρικανική Σκόνη από τη Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας

Η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας σας εφιστά τη προσοχή για τις επόμενες…

2 ώρες ago

Πλήρης διακοπή κυκλοφορίας στην παραλιακή οδό Αλεποχωρίου – Ψάθας

Καθίζηση του οδοστρώματος και κατολισθήσεις βράχων, οδήγησαν την Τροχαία Αττικής στην απόφαση για πλήρη διακοπή…

2 ώρες ago

Χρήστος Λαμπρόπουλος: «Η αειφορία δεν είναι μόνο επιλογή, αλλά απαραίτητη για την επιβίωση και την ευημερία»

Η εκδήλωση με τίτλο «Σταχυολόγηση της αειφορίας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου» πραγματοποιήθηκε παρουσία του Αναπληρωτή Περιφερειάρχη,…

2 ώρες ago

MyCoast: Σχεδόν 14.000 πολίτες κατέβασαν την εφαρμογή – Μέχρι στιγμής οι καταγγελίες φτάνουν τις 500

Περίπου 14.000 πολίτες κατέβασαν μέχρι σήμερα τη νέα ψηφιακή εφαρμογή MyCoast, σε διάστημα λίγων ημερών…

3 ώρες ago

Η Ελλάδα φιλοξενεί το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Σούμο στο Λουτράκι

Στο Λουτράκι θα φιλοξενηθεί το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα σούμο από τις 24 έως τις 26 Μαΐου.…

3 ώρες ago