Τους ινφλουένσερς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επιστρατεύουν οι εταιρίες πετρελαίου για να προωθήσουν το προϊόν τους, με δωροκάρτες και άλλα ανταλλάγματα.
Οι αναλυτές λένε ότι οι εταιρίες στοχεύουν σε νέους ανθρώπους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις τους, που βασίζονται στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, ακόμα και όταν οι χώρες αναζητούν καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις για να περιορίσουν την υπερθέρμανση του πλανήτη, η οποία προκαλείται σε συντριπτικό βαθμό από την καύση ορυκτών καυσίμων. «Πολλοί νέοι γνωρίζουν πολύ καλά τον επείγοντα χαρακτήρα της κλιματικής κρίσης και βλέπουν με κακό μάτι τις εταιρίες ορυκτών καυσίμων, οι οποίες επιδιώκουν τώρα να “χτίσουν” κοινωνικό κεφάλαιο με αυτά τα ακροατήρια”, δήλωσε στο AFP η Μελίσα Αρόντσικ, καθηγήτρια Eπικοινωνίας και Πληροφόρησης στο Πανεπιστήμιο Rutgers στην Ολλανδία.
Το Γαλλικό Πρακτορείο εντόπισε βίντεο που προωθούσαν προϊόντα του πετρελαϊκού κολοσσού ExxonMobil, μεταξύ των οποίων ένα από μία έγκυο, η οποία ανήρτησε βίντεο από πρατήριο καυσίμων και «διαφήμιζε» το πρόγραμμα ανταμοιβών της εταιρίας. «Η ExxonMobil, όπως και πολλές άλλες εταιρίες, συνεργάζεται με ινφλουένσερς για να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές σχετικά με τα πλήρη οφέλη του προγράμματος ανταμοιβής καυσίμων», δήλωσε στο AFP η εκπρόσωπος της εταιρίας για τις σχέσεις με τα Μέσα Ενημέρωσης, Λόριν Νάιτ, σε ηλεκτρονικό μήνυμα. Εκπρόσωπος της Shell, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί, δήλωσε στο AFP ότι χρησιμοποιεί διαφήμιση και μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσει τα προϊόντα της με χαμηλές εκπομπές άνθρακα, αλλά αρνήθηκε να δώσει παραδείγματα, ενώ δεν θέλησε να σχολιάσει τις αμειβόμενες συνεργασίες για τα προϊόντα βενζίνης.