Χάος στις πτήσεις: Μία γαλλική αεροπορική εταιρεία φταίει, σύμφωνα με τη βρετανική κυβέρνηση

Σε λάθος κάποιας γαλλικής αεροπορικής εταιρείας αποδίδει η βρετανική κυβέρνηση το χάος που προκλήθηκε χθες (28/9) στις πτήσεις από και προς τη Βρετανία (και όχι μόνο), 1.000 εκ των οποίων ακυρώθηκαν προκαλώντας απίστευτη ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβάτες.

 

Η κατάρρευση στο σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας έχει πλέον αποκατασταθεί, ωστόσο αρκετά προβλήματα παραμένουν. Συγκεκριμένα, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια προειδοποίησαν ότι εξακολουθούν να υπάρχουν «σημαντικές καθυστερήσεις», παρά το γεγονός ότι το πρόβλημα διορθώθηκε μέσα σε λίγες ώρες.

Η αναλύτρια αεροπορικών μεταφορών Sally Gethin δήλωσε ότι η αναστάτωση μετά την τεχνική βλάβη θα διαρκέσει για ημέρες. «Οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν μεγάλο πρόβλημα τώρα, φροντίζοντας τους πελάτες και επαναφέροντας τα αεροπλάνα πάλι σε κάποιο κανονικό πρόγραμμα», δήλωσε η ίδια στο BBC News. «Νομίζω ότι θα δούμε σημαντικές διαταραχές τις επόμενες ώρες, και νομίζω ότι για ορισμένους ανθρώπους θα μπορούσε να υπάρξει αντίκτυπος μέχρι και αργότερα αυτή την εβδομάδα».

Ακυρωμένες πτήσεις: Πού φαίνεται να οφείλεται η «κατάρρευση»

Σύμφωνα με διαρροές από τη Ντάουνινγκ Στριτ που επικαλούνται οι Times του Λονδίνου, η αιτία της βλάβης θα μπορούσε να είναι ένα λανθασμένα κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης από μια γαλλική αεροπορική εταιρεία.

 

Σύμφωνα με τα όσα ακούγονται, ένα λάθος στη μετατροπή ενός σχεδίου πτήσης – τα οποία κατατίθενται σε διεθνή μορφή – θα μπορούσε να έχει βγάλει εκτός λειτουργίας το σύστημα στην έδρα της Nats, του βρετανικού ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας στο Χάμσαϊρ.

Η Ντάουνινγκ Στριτ επιβεβαίωσε ότι διεξάγεται έρευνα, υπό την εποπτεία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, για την κατάρρευση, η οποία προκάλεσε την ακύρωση του ενός τρίτου όλων των πτήσεων από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο τη Δευτέρα.

Η έκθεση θα υποβληθεί στον Μαρκ Χάρπερ, τον υπουργό Μεταφορών. Μια πηγή δήλωσε ότι αναμένεται «εντός ημερών, όχι εβδομάδων», αλλά πρέπει να είναι ολοκληρωμένη. Ο εκπρόσωπος του πρωθυπουργού δεν απέκλεισε ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από γαλλική αεροπορική εταιρεία, όπως ανέφεραν οι Times κατά τη διάρκεια της νύχτας.

 

Ο ίδιος δήλωσε: «Δεν πρόκειται να το προκαταλάβω αυτό. Έχω δει, προφανώς, διάφορες εικασίες, αλλά δεν πρόκειται να προκαταλάβω τη δουλειά που πρέπει να γίνει». Πρόσθεσε όμως ότι οι εμπειρογνώμονες επιβεβαίωσαν ότι επρόκειτο για «τεχνικό ζήτημα και όχι για περιστατικό κυβερνοασφάλειας».

Τα σχέδια πτήσης καταγράφονται για κάθε αεροπλάνο. Μεταφορτώνονται σε μια τυποποιημένη μορφή του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και στη συνέχεια μετατρέπονται από κάθε πάροχο υπηρεσιών αεροναυτιλίας – στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, τη Nats. Η υπόθεση είναι ότι προέκυψε κάποιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας.

Ερωτηθείς αν οι αξιωματούχοι θα μιλούσαν με τους ομολόγους τους στην άλλη πλευρά της Μάγχης, ο εκπρόσωπος του Σουνάκ είπε ότι «θα περίμενε κανείς να μιλούν τακτικά» με άλλες χώρες «αλλά δεν γνωρίζω για συγκεκριμένες συνομιλίες με τους Γάλλους ομολόγους τους».

Ο ίδιος δήλωσε: «Δεν πρόκειται να το προδικάσω αυτό. Έχω δει, προφανώς, διάφορες εικασίες, αλλά δεν πρόκειται να προκαταλάβω τη δουλειά που πρέπει να γίνει». Πρόσθεσε όμως ότι οι εμπειρογνώμονες επιβεβαίωσαν ότι επρόκειτο για «τεχνικό ζήτημα και όχι για περιστατικό κυβερνοασφάλειας».

Τα σχέδια πτήσης καταγράφονται για κάθε αεροπλάνο. Μεταφορτώνονται σε μια τυποποιημένη μορφή του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και στη συνέχεια μετατρέπονται από κάθε πάροχο υπηρεσιών αεροναυτιλίας – στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, τη Nats. Η υπόθεση είναι ότι προέκυψε κάποιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας.

Ερωτηθείς αν οι αξιωματούχοι θα μιλούσαν με τους ομολόγους τους στην άλλη πλευρά της Μάγχης, ο εκπρόσωπος του Σουνάκ είπε ότι «θα περίμενε κανείς να μιλούν τακτικά» με άλλες χώρες «αλλά δεν γνωρίζω για συγκεκριμένες συνομιλίες με τους Γάλλους ομολόγους τους».

Χάος στις πτήσεις: «Μείναμε χωρίς νερό στο αεροπλάνο», «Ξεμείναμε στην Κέρκυρα» – Ιστορίες απίστευτης ταλαιπωρίας

Την απόλυτη ταλαιπωρία έζησαν χιλιάδες επιβάτες πτήσεων από και προς στη Βρετανία, όταν χθες (28/8) για κάποιο λόγο τα δρομολόγια «κατέρρευσαν» με αποτέλεσμα να προκληθεί χάος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Το πρόβλημα προκλήθηκε χθες όταν αρχικά κατέρρευσε το σύστημα της Βρετανίας και αργότερα της Ρώμης με αποτέλεσμα να επηρεαστούν οι πτήσεις όλης της Ευρώπης. Αν και το πρόβλημα αποκαταστάθηκε, εκτιμάται ότι θα επηρεαστούν οι πτήσεις και των επόμενων ημερών, μέχρι να μπει ξανά σε «ρυθμό» το σύστημα.

Την ίδια ώρα, οι ιστορίες επιβατών που ταλαιπωρήθηκαν για ώρες λόγω της κατάρρευσης των πτήσεων, έρχονται στο «φως» της δημοσιότητας.

«Δεν είχαμε νερό να πιούμε ή να πλύνουμε τα χέρια μας»

Ένας επιβάτης που μίλησε στο SkyNews εξήγησε ότι χρειάστηκε να κάτσει 6 ώρες (!) στο αεροπλάνο του που θα αναχωρούσε από το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου με υποτιθέμενο προορισμό το Μαρακές, προτού η πτήση ακυρωθεί.

«Ξεμείναμε από νερό (πόσιμο και για πλύσιμο χεριών), σνακ, αναψυκτικά και ζεστά ροφήματα. Ταξιδεύαμε με 2 παιδιά και το μόνο που μας έδωσαν ήταν κάποια σοκολατένια σνακ. Μόλις μπήκαμε στην πύλη μας παράτησαν χωρίς καμία πληροφορία και χωρίς καλό διαδίκτυο και φύγαμε! Αφού περιμέναμε και περιμέναμε, αποφασίσαμε όλοι μόνοι μας να κλείσουμε ξενοδοχεία και ταξί».

«Οδύσσεια» στα Γκραν Κανάρια

Ένας άλλος επιβάτης, που «εγκλωβίστηκε» στο αεροδρόμιο Λας Πάλμας στα Γκραν Κανάρια, εξιστόρησε τα εξής:

«Έχουν περάσει 13 ώρες, έχει παγωνιά, προσπαθούμε να κοιμηθούμε στο κρύο πάτωμα», ανέφερε επίσης μιλώντας στο skynews.

«Υπάρχουν παιδιά ξαπλωμένα στο κρύο πάτωμα, άνθρωποι που βρίζουν την αεροπορική εταιρεία και επικρατεί απόλυτο πανδαιμόνιο. Ποτέ δεν έχω νιώσει τόσο αβοήθητος. Είμαι ξύπνιος εδώ και 22 ώρες. Είμαστε 14 ώρες στο αεροδρόμιο. Μας είπαν ότι αν περιμέναμε 2-3 ώρες, θα μας έβρισκαν ξενοδοχείο. Ακόμα δεν έχουμε ακούσει τίποτα με το προσωπικό εδάφους να λέει ότι δεν ξέρει τίποτα, ενώ κανείς δεν έχει έρθει να ελέγξει αν οι άνθρωποι είναι καλά!».

Ένας έτερος εγκλωβισμένος στα Γκραν Κανάρια, ο κ. Μάρκο ΜακΚουλ, κατήγγειλε πως βρίσκεται στο νησί με τη φίλη του και δεν μπορεί να επιστρέψει στο σπίτι του στο Εδιμβούργο, όχι χθες και σήμερα αλλά μάλλον ούτε τις επόμενες ημέρες.

Η πτήση του ζευγαριού ακυρώθηκε και τους είπαν ότι δεν υπήρχαν άλλες θέσεις σε πτήσεις μέχρι τις αρχές ή τα τέλη της επόμενης εβδομάδας.

Ακόμη και αν προσπαθούσαν να φθάσουν στο Εδιμβούργο με ενδιάμεσους σταθμούς, το ταξίδι τους θα διαρκέσει κατά μέσο όρο 37 έως 42 ώρες.

Τώρα το σχέδιό τους είναι να πετάξουν στην Τενερίφη και να μείνουν εκεί μέχρι την Παρασκευή ή το Σάββατο. Ωστόσο εκεί θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα διαμονής.

Το ζευγάρι κοιμήθηκε στο αεροδρόμιο χθες το βράδυ και ίσως χρειαστεί να κάνει το ίδιο και απόψε.

Ο επιβάτης είπε ότι δεν τους δόθηκαν κουπόνια ή φαγητό από την αεροπορική τους εταιρεία, ούτε κουβέρτες για να κοιμηθούν, ή έστω μπουκάλια με νερό.

Εγκλωβισμένοι στην Αττάλεια

Άλλος παθών δήλωσε ότι το αεροπλάνο τους από την Αττάλεια της Τουρκίας έχει πάνω από 14 ώρες καθυστέρηση.

«Δεν υπάρχουν κουπόνια γεύματος ή φαγητού, η οικογένειά μας εδώ έχει 3 νήπια κάτω των 5 ετών, μια γυναίκα 8 μηνών έγκυο, έναν συνταξιούχο και μια κυρία της οποίας τα φάρμακα για την αρτηριακή πίεση έχουν πλέον τελειώσει και πρέπει να πληρώσουμε μόνοι μας το ξενοδοχείο. Εχουμε και ένα αγόρι 2 ετών με τροφικές αλλεργίες και δεν μπορούμε να βρούμε φαγητό γι’ αυτόν στην πόλη που τελικά θα διανυκτερεύσουμε. Απολύτως απαίσιο και ακόμα δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το πότε θα γυρίσουμε σπίτι».

Ξέμεινε από χρήματα στην Μαγιόρκα

Μία άλλη παθούσα ανέφερε ότι έχει κολλήσει στη Μαγιόρκα όπου είχε πάει για το τριήμερο (στη Βρετανία χθες ήταν αργία). Εκλεισε εκ νέου πτήση αλλά για την επόμενη Κυριακή, καθώς δεν έβρισκε νωρίτερα. «Πήγα σε ένα ξενοδοχείο για να μείνω απόψε, δεν έχω ιδέα τι θα γίνει στη συνέχεια. Δεν μου έχουν μείνει χρήματα, δεν έχω καθαρά ρούχα και έπρεπε να είμαι στη δουλειά σήμερα», είπε στο skynews.

«Υπάρχουν χιλιάδες σαν κι εμένα και υπήρχε εκνευρισμός στην Πάλμα, με ανθρώπους να είναι έτοιμοι να πιαστούν στα χέρια και την ασφάλεια να παρεμβαίνει».

«Κόλλησαν» στην Κέρκυρα

Εν τω μεταξύ, η Φαίη Στάμμερς είναι μέλος μιας εξαμελούς οικογένειας που έχει εγκλωβιστεί στην Κέρκυρα. Αναγκάστηκαν να κλείσουν πτήση για το Βερολίνο και στη συνέχεια άλλη μία για να επιστρέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο την Παρασκευή.

«Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να φύγουμε από την Κέρκυρα σήμερα, καθώς μας είπαν ότι δεν υπάρχει πουθενά να μείνουμε στο νησί, ούτε καν αρκετά δωμάτια για το πλήρωμα», είπε στο skynews.

«Η πτήση μας για το Βερολίνο έχει επίσης αυτή τη στιγμή καθυστέρηση, οπότε δεν αισθανόμαστε αισιόδοξοι. Χρειάστηκε να πάρουμε επιπλέον ημέρες άδεια από τη δουλειά μας για να διασφαλίσουμε ότι θα φτάσουμε στο Βερολίνο και στη συνέχεια στην πατρίδα μας».

Είπε ότι υπήρχαν «εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες» άνθρωποι που επηρεάστηκαν, και όσοι δεν είχαν εναλλακτικές «αναγκάστηκαν να κοιμηθούν στο πάτωμα».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ