Categories: ΔΙΕΘΝΗ

Τσαβούσογλου για Συνθήκη Μοντρέ: Σε ισχύ και μετά την διώρυγα «Κωνσταντινούπολη»

Η Τουρκία ξεκινάει από το ότι η Συνθήκη του Μοντρέ για την διέλευση των Στενών του Βοσπόρου θα συνεχίσει να ισχύει και αφότου τεθεί σε λειτουργία η διώρυγα «Κωνσταντινούπολη», που θα είναι παράλληλη των Στενών, δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου κατά την διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Ρώσο ομόλογό του Σεργκέι Λαβρόφ στην Αττάλεια.

«Η Συνθήκη του Μοντρέ δεν σχετίζεται με την διώρυγα ‘Κωνσταντινούπολη’, όπως και η διώρυγα δεν σχετίζεται με τη Συνθήκη. Η Συνθήκη του Μοντρέ θα χρησιμοποιείται από εμάς χωρίς αλλαγές, όπως γίνονταν και πριν. Τηρούμε κάθε γράμμα της Συνθήκης αυτής. Επιπλέον, η ίδια (η Συνθήκη) ρυθμίζει όχι μόνο τη διέλευση των πλοίων, αλλά και τις μετακινήσεις των πολεμικών πλοίων, την χρονική διάρκεια παραμονής τους στην Μαύρη Θάλασσα, το τονάζ τους», δήλωσε ο Τσαβούσογλου.

Η Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, που ρυθμίζει το καθεστώς της ναυσιπλοΐας στα Στενά, ορίζει ότι οι μη παρευξείνιες χώρες οφείλουν να ενημερώνουν 15 ημέρες νωρίτερα για τη διέλευση των πλοίων τους.

Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών υπενθύμισε ότι «στο κείμενο της ίδιας της Συνθήκης είναι καταγεγραμμένες οι διαδικασίες αλλαγής της ή καταγγελίας της» και αυτές είναι γνωστές, αλλά με την κατασκευή της διώρυγας «δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην συνθήκη του Μοντρέ».

Επιπρόσθετα ανέφερε ότι η Συνθήκη του Μοντρέ θα παραμείνει σε ισχύ και μετά το άνοιγμα της διώρυγας, τονίζοντας πως η Άγκυρα είναι πεπεισμένη ότι η διάνοιξη της διώρυγας μεταξύ της Θάλασσας του Μαρμαρά και της Μαύρης Θάλασσας, «παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για την διεθνή επιχειρηματικότητα».

«Τα χρονοδιαγράμματα των πλοίων επί του Βοσπόρου, δημιουργούν μεγάλους κινδύνους. 45.000 πλοία περνούν ετησίως τα Στενά σήμερα, ενώ το 2050 θα φθάσουν τα 80.000. Τα εμπορικά πλοία περιμένουν πολύ για να περάσουν. Δεν επιτρέπου την διέλευση πλοίων με εύφλεκτο φορτίο. Όμως με την κατασκευή της διώρυγας όλα αυτά τα ζητήματα θα επιλυθούν . Επαναλαμβάνω, ότι σχέση με την Συνθήκη του Μοντρέ δεν υπάρχει εδώ», τόνισε ο Τούρκος ΥΠΕΞ.

Την κατασκευή της διώρυγας ‘Κωνσταντινούπολη’ είχε ανακοινώσει ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το 2011. Η διώρυγα θα έχει μήκος 45 χιλιομέτρων, πλάτος 275 μέτρα και βάθος 20 μέτρα. Στις 26 Ιουνίου έγιναν τα εγκαίνια της πρώτης γέφυρας της μελλοντικής διώρυγας, σηματοδοτώντας στην ουσία την έναρξη της κατασκευής της.

hlektragr

Recent Posts

Ισθμός Κορίνθου: Ξεκίνησαν και πάλι οι διελεύσεις των πλοίων

  Επανέναρξη των διελεύσεων των πλοίων απ’ τον Ισθμό της Κορίνθου. Όπως, γνωστοποιήθηκε και όπως είχε…

4 ώρες ago

Πάσχα: Ζημιές και τραυματισμοί από τις κροτίδες και τα βεγγαλικά της Ανάστασης

Στάχτες, καταστροφές και εκτεταμένες ζημιές άφησαν πίσω τους για άλλη μια χρονιά τα επικίνδυνα -σε…

5 ώρες ago

Σαν σήμερα 7 Μαΐου

1824: Η περίφημη 9η Συμφωνία του Μπετόβεν κάνει πρεμιέρα στη Βιέννη. 1946: Ιδρύεται από τους…

6 ώρες ago

Πειραιάς: Μηχανική βλάβη σε πλοίο με εκατοντάδες επιβάτες – Απαγορεύτηκε ο απόπλους από Πειραιά για Ηράκλειο

Ταλαιπωρία για εκατοντάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά, μετά την απόφαση των αρχών για απαγόρευση απόπλου του επιβατηγού…

6 ώρες ago

Εορτολόγιο Τρίτη του Πάσχα 7 Μαΐου 2024

Ποιοι Άγιοι Γιορτάζουν Σήμερα: Οι Άγιοι Ραφαήλ, Νικόλαος, Ειρήνη και οι συν αυτοίς οι Νεοφανείς…

6 ώρες ago

Κατάνυξη στην περιφορά του Επιταφίου μέσα στη θάλασσα στο Λουτράκι (video)

Η περιφορά του Επιτάφιου της Παναγίας της Γιάτρισσας στο Λουτράκι τη Μεγάλη Παρασκευή, έγινε με…

7 ώρες ago