ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Σχεδόν υπερδιπλάσιο από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί το κόστος των τερματικών σταθμών LNG

Σχεδόν υπερδιπλάσιο του αρχικώς υπολογισθέντος θα είναι το κόστος των τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί να χρειαστούν στο μέλλον και επιπλέον κονδύλια.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είχε υπολογίσει ότι η απόκτηση και η συντήρηση των πλωτών τερματικών σταθμών LNG θα κοστίσει 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ωστόσο, σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Οικονομίας στο περιοδικό Der Spiegel, θα χρειαστούν τουλάχιστον 6,56 δισεκατομμύρια από τον προϋπολογισμό, χωρίς να αποκλείεται το τελικό ποσό να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς «είναι πιθανό να υπάρξουν επιπλέον ανάγκες που δεν μπορούν να προσδιοριστούν αυτή τη στιγμή».

Στον προϋπολογισμό του 2022 είχαν εγγραφεί 2,94 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο ενέκρινε ήδη τα επιπλέον κονδύλια. «Λόγω της μεγάλης ζήτησης, απόλυτη προτεραιότητα σε αυτή τη φάση είχε η ταχύτερη δυνατή ναύλωση πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU)», αναφέρει το υπουργείο Οικονομίας και διευκρινίζει ότι πρέπει κανείς να υπολογίσει κονδύλια για το λειτουργικό κόστος και για μέτρα υποδομής στην ξηρά. Επιπλέον, όπως σημειώνεται στα έγγραφα της Επιτροπής Προϋπολογισμού της Bundestag, δύο από τους σταθμούς έπρεπε τελικά να ναυλωθούν για 15 αντί για 10 χρόνια, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Στο μεταξύ η κυβέρνηση σχεδιάζει τη δημιουργία ακόμη περισσότερων τερματικών σταθμών. Το υπουργείο Οικονομίας ζήτησε την έγκριση έξι νέων έργων, τονίζοντας ότι χωρίς αξιόπιστη προμήθεια φυσικού αερίου, σημαντικό τμήμα της βιομηχανίας θα κινδύνευε, εάν δεν εξασφαλίζονταν εναλλακτικές.

Η αύξηση του κόστους των τερματικών σταθμών προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης. Ο εκπρόσωπος της Αριστεράς στην Επιτροπή Προϋπολογισμού της Bundestag Βίκτορ Περλί δήλωσε στο Spiegel ότι «με την χωρίς εναλλακτική χρήση του LNG, ο κυβερνητικός συνασπισμός έχει καταστεί ευάλωτος στον εκβιασμό και τώρα πρέπει να πληρώσει δισεκατομμύρια παραπάνω» και έκανε λόγο για κέρδη δισεκατομμυρίων και «αναδιανομή προς τα πάνω και σε βάρος των πελατών» για τις εταιρίες που εμπλέκονται στη λειτουργία των τερματικών σταθμών. Ακόμη όμως και από την πλευρά της κυβέρνησης, ο εκπρόσωπος των Πρασίνων στην Επιτροπή Προϋπολογισμού Σβεν-Κρίστιαν Κίντλερ τόνισε ότι «απαιτείται μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το κόστος και τους κινδύνους για το LNG».
hlektragr

Recent Posts

Η ΤΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ

Τό Μέγα Σάββατον, 21ην Ἀπριλίου /4ην Μαΐου 2024, ἔλαβε χώραν ἡ Τελετή τοῦ Ἁγίου Φωτός…

13 ώρες ago

Ευχές και δώρα στο Δεκάζειο Γηροκομείο Τρίπολης από την Περιφέρεια Πελοποννήσου

Το Δεκάζειο Γηροκομείο Τρίπολης επισκέφθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αρκαδίας, Κωνσταντίνος Μανδρώνης, την Μεγάλη Πέμπτη 2…

22 ώρες ago

Η Τελετή του Επιταφίου εις το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων (video)

Τό ἑσπέρας τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς, 20ῆς Απριλίου/3ης Μαΐου 2024, ἔλαβε χώραν εἰς τόν Πανίερον Ναόν…

23 ώρες ago

Πάσχα 2024: Η μεγαλύτερη έξοδος μετά τον κορωνοϊό – Πάνω από 425.000 οχήματα έφυγαν από την Αττική

Μια από τις μεγαλύτερες εξόδους των τελευταίων ετών, θεωρείται η φετινή, με εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους…

23 ώρες ago

Άγιο Φως: Στις 19:30 στο «Ελ. Βενιζέλος» από τα Ιεροσόλυμα – Πώς θα φτάσει σε όλη την Ελλάδα

Το απόγευμα του Μεγάλου Σαββάτου φτάνει στην Ελλάδα από τα Ιεροσόλυμα το Άγιο Φως, μεταφέροντας…

1 ημέρα ago